شناسهٔ خبر: 26892614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد:

لزوم بهره گیری از فناوری های نوین برای خشکسالی و مدیریت انرژی

بندرعباس - معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان بر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین برای عبور از خشکسالی و مدیریت انرژی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، ایرج حیدری در نشست شورای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)  با اشاره به اهمیت  شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری، تصریح کرد: ارتباط سه سویه دانشگاه، دستگاه های اجرایی و پارک های علم و فناوری برای تقویت شرکت های دانش بنیان نیاز روز دنیا می باشد که باید در مسیر تحقق این مهم حرکت کنیم.

وی افزود: در صورت تحقق کامل ارتباط دانشگاه ، دستگاه های اجرایی و پارک های علم و فناوری این مهم با نتایج بسیار مهمی در زمینه های جلوگیری از اتلاف انرژی، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، بهره وری لازم از منابع طبیعی ، ایجاد آرامش در حوزه های اجتماعی و ایجاد اشتغال  به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر ارتباط نزدیک پارک های علم و فناوری دانشگاه ها با پارک و علم و فناوری استان، خاطرنشان کرد: در صورت ارتباط نزدیک پارک های علم و فناوری  دانشگاه ها با پارک علم و فناوری استان شاهد وحدت رویه ، هم افزایی و همکاری در زمینه فعالیت های فناورانه خواهیم بود.

حیدری با تاکید بر فعال شدن دانشجویان در پارک های علم و فناوری ، تصریح کرد: دانشگاه ها  باید این ایده مهم را نهادینه کنند که دانشجویان به دنبال یادگیری دانش باشند تا گذراندن واحد های درسی  و در این زمینه پارک های علم و فناوری می توانند به کمک دانشگاه ها بیایند تا خروجی های آنها از کیفیت بالاتری برخوردار گردند.

وی اظهار داشت: پارک های علم و فناوری نقش مهمی در از بین بردن بی انگیزگی در دانشجویان و ایجاد انگیزه برای کسب علم و مهارت در آنها با ایجاد فضای با نشاط علمی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: وقتی دانشجویان کشور با علم و دانش کافی از دانشگاه ها فارغ التحصیل گردند جامعه به خوبی از دانش  های آنها در زمینه های مختلف بهره مند خواهد شد و در این زمینه پارک های علم و فناوری نقش بسزایی دارند.

وی گفت: در صورت تحقق کامل ارتباط دانشگاه با پارک علم و فناوری  یقیناً دستگاه های اجرایی  نیز در پیشبرد امور خود موفق خواهند شد زیرا از نیروهای با تجربه و کار آزموده دانشگاه ها  برخوردار خواهند شد.

حیدری با تاکید بر بهره گیری از الگو های موفق در زمینه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ، بیان داشت: باید  تلاش گردد از الگوهای موفق پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان فعال در سایر استان ها برای پیشبرد اهداف و برنامه های  پارک علم و فناوری استان بهره گرفته شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: موانع پیش روی توسعه شرکت های دانش بنیان در استان  ریشه یابی گردد و در راستای رفع آنها اقدام شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت پارک های علم و فناوری در دوره کنونی، متاسفانه جایگاه این پارک ها در بین دستگاه های اجرایی به خوبی تبیین نگردیده است  و تحقق این مهم نیازمند تلاش و پیگیری شبانه روزی است و در این رابطه دستگاه های اجرایی موظف و ملزم به همکاری با پارک علم و فناوری استان برای توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.

حیدری  با تاکید بر تقویت حوزه علم و فناوری ، گفت: علاوه بر اعتبارات سالیانه ای که  به پارک علم و فناوری استان تعلق می گیرد از منابع دیگر  برای پیشبرد اهداف پارک باید بهره برد و در این رابطه فکر و ایده ارائه گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به تلاش های استاندار هرمزگان برای شکوفایی پتانسیل های استان، اظهار داشت: با تلاش های دکتر همتی، وضعیت استان در حوزه های مختلف وضعیت فعالی است  و از این نشاط موجود در استان پارک علم و فناوری برای تقویت شرکت های دانش بنیان بهره بگیرد.

وی  با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بینان،  گفت: از شرکت های دانش بنیان باید با جدیت  حمایت نمود  و اهداف  پارک های علم و فناوری برای مدیران دستگاه های اجرایی، دانشگاهیان، دانشجویان  و مردم معرفی گردد.

حیدری تصریح کرد: در صورت بکارگیری صحیح  فناوری های نوین هیچ گاه جبر محیطی  نظیر خشکسالی بر ما غلبه نخواهد کرد و با استفاده از دانش های نوین می توانیم از بحران ها نظیر خشکسالی عبور کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به سمتی حرکت کنند که شاهد کاهش چشمگیر مصرف انرژی در صنایع  و افزایش بهره وری دربخش های مختلف  باشیم.

وی افزود: با استفاده از دانش های نوین  باید محصولاتی تولید گردد که نیاز به کمترین انرژی داشته باشند و در کاهش چشمگیر مصرف آب و برق در بخش های مختلف به کمک بیایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  تصریح کرد: همه پیشرفت هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های مختلف صورت پذیرفته است به برکت خون پاک شهیدان است  که با خون خود امنیت را برقرار کردند و وظیفه ما مسئولان ،  خدمت برای مردم در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آنها می باشد.

نظر شما