شناسهٔ خبر: 26892064 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای مدیریت زلزله در پایتخت

مسابقه معماری مدیریت زلزله برگزار می‌شود

یک کارشناس مسکن گفت: زلزله کرمانشاه به خوبی نشان داد که به دلایل گوناگون در هنگام بروز چنین اتفاقاتی فقط خود مردم می‌توانند کمک‌حال یکدیگر باشند؛ چراکه دولت‌ها درگیر بروکراسی‌های متداول خود هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد اقدامیان با بیان اینکه این دیدگاه که جوانان و اندیشمندان بسیاری دارای تفکر ناب در موضوعات زلزله و بحران‌های پس از آن هستند، به فکر اجرای مسابقه معماری زیستا افتادیم،‌ ادامه داد: این تفکرات باعث شد تا ایده‌های ناب را شناسایی کنیم و آنها را در معرض نقد و بررسی قرار دهیم.

اقدامیان افزود: امروز از سیستان و بلوچستان نیز برای حضور در این مسابقه طرح ارسال شده که نشان می‌دهد تمام ایده‌ها در مرکز و پایتخت نیست و باید به منظور عبور موفقیت‌آمیز از بحران‌های گوناگون گستره دید را وسعت دهیم.

به گفته این عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل ،داورانی که برای این مسابقه انتخاب شده‌اند، قرار است بهترین ایده‌های قابل اجرا را به ما معرفی کنند، سپس این ایده‌ها در معرض بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا بر روی عملیاتی شدن آن کار شود تا هم بحران احتمالی زلزله پایتخت را مدیریت کنند و هم اشتغال و سودآوری خود را داشته باشند.

بر اساس این گزارش مسابقه معماری بر رویکرد ارائه راهکارهای معمارانه برای شرایط واقعی پس از بحران نظیر زلزله در شهرهای بزرگ مانند تهران تمرکز دارد. این مسابقه در دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی واقع در وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و زیرنظر این دبیرخانه برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مسابقه معماری با عنوان راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران پنجم مرداد در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی عبور معمارانه از بحران زلزله را به مسابقه گذاشته است، گفت: به چند دلیل حضور بخش خصوصی به برپایی این رویداد بزرگ رونق بخشیده است.

وی افزود: اول اینکه همه امید به اجرای این پروژه دارند؛ چراکه بخش خصوصی مصمم‌تر به اجرای پروژه‌هاست.

ایزدی ادامه داد: یعنی وقتی سفارش کاری از سوی بخش خصوصی آمده است، حتماً پشتوانه‌ای برای اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: موضوع دوم در مسابقه معماری زیستا این است که نیروهای تأثیرگذار روی قضاوت و برگزاری آن دیده نمی‌شود، یعنی اینکه در برخی پروژه‌های این چنینی که دولتی‌ها اجرا می‌کنند، شاید اعمال نفوذهایی شود و کارفرما ورود کند اما در این مسابقه کارفرما اجرای کار و داوری را به یک گروه تخصصی واگذار کرده است.

* معاون وزیر راه و شهرسازی: بخش خصوصی عبور معمارانه از بحران زلزله را به مسابقه می‌گذارد

ایزدی خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی برای اجرای مسابقه‌های این چنینی که هم از بعد اجرایی بودن و هم اینکه داوری بدون نقص انجام می‌شود، دلگرم‌کننده است و باید اذعان کنم از این مسابقه نسبت به برخی مسابقه‌هایی که ما دولتی‌ها برگزار می‌کنیم، خیلی بهتر استقبال شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی این رویداد را فراخوان ایده‌های خلاق با همت بخش خصوصی دانست که در عرصه و با موضوعی با اهمیت در فرایندی منسجم و با رویکردی همه‌جانبه برون‌دادی قابل عرضه به جامعه مدیریت تقدیم خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما