شناسهٔ خبر: 26891828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک گام تا نهایی‌سازی برنامه مدیریت تالاب‌های خورباهو و خلیج گواتر

با تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر، در آینده‌ای نزدیک حفاظت و بهره برداری پایدار از این تالاب‌ها عملیاتی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به روند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر و برگزاری کارگاه سوم تدوین برنامه در چابهار افزود:در حال حاضر تدوین برنامه مدیریت تالاب‌های مذکور در مرحله پایانی قرار گرفته و با تعیین ساختار سازمانی و الحاق پروتکل‌های پایش، چارچوب اصلی و اجزاء مهم برنامه توسط دست‌اندرکاران و ذینفعان این تالاب تدوین و نهایی شده است.

آبشت ادامه داد: در گام نهایی تدوین برنامه، نقشه پهنه‌بندی کاربری تالاب نیز تهیه و برنامه برای تصویب و اجرا به مقامات محلی و استانی ارائه می شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به حضور و مشارکت نمایندگان جوامع محلی حاشیه این تالاب‌ در فرایند تدوین برنامه افزود: یکی از اصول ۱۲ گانه رویکرد زیست‌بومی، تاکید بر تمرکز زدایی و بکارگیری رویکردهای پایین به بالا در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور است که در این بین حضور و مشارکت جوامع محلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 خوشبختانه با درک صحیح این موضوع از طرف دست‌اندرکاران حوضه های آبریز تالابی و ظرفیت‌سازی صورت گرفته توسط طرح حفاظت از تالابهای ایران، شاهد حضور پررنگ و همکاری همه جانبه جوامع محلی در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور هستیم.

آبشت ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگاه چهارم در آینده نزدیک برگزار و پیش‌نویس برنامه آماده تصویب خواهد شد.

نظر شما