شناسهٔ خبر: 26891585 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقش گردشگری در اقتصاد مدور

نمایندگی خراسان رضوی

بهترین شیوه‌های اقتصاد مدور که قابلیت تبدیل به بخش‌های اقتصادی بزرگ و و تولید پایدار (SCP)  را دارد، در مراسم سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) با عنوان گردشگری و زیرساخت‌ها: روشی در اقتصاد مدور مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از تراول نیوز، بر اساس نتایج این مجمع، زیرساخت‌های تولید مواد غذایی و حمل‌ونقل در گردشگری، نقش کلیدی در چارچوب اقتصاد مدور دارند. به همین دلیل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) این مورد را همراه با برنامه‌های زیرساخت‌های پایدار و شبکه‌ای در مجمع سیاسی توسعه پایدار سازمان ملل (18-9 جولای در نیویورک ایالات متحده آمریکا) مورد بحث قرار داد.

گردشگری و زیرساخت‌های آن، بخشی از زنجیره اقتصادی در کشورها است.

صنعت گردشگری با استحکام پیوندهای گسترده با سایر فعالیت‌های اقتصادی و تعامل مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده تاثیرات مثبت و طولانی‌مدتی در این زمینه ایجاد خواهد کرد که به مراتب مزایای آن فراتر از بخش‌های دیگر اقتصادی خواهد بود، بنابراین سازگاری الگوهای تولید و مصرف مدور موجب رشد سریع‌تر اقتصاد پایدار خواهد شد.

در این رویداد اعلام شد مشمولان این برنامه مستلزم به  نظارت بر تاثیر فعالیت‌های گردشگری و ساخت‌وساز و همچنین استفاده بهینه از انرژی و آب، کاهش تغییرات اقلیمی، مدیریت زباله، تامین منابع محلی، استفاده از زمین‌های پایدار، حفاظت از تنوع زیستی و اشتغال مناسب و معقول هستند.

17 NGGs بیانگر دیدگاه کلی در رفاه، برابری، عدالت و اقدامات اقلیمی تحت  برنامه 2030 توسعه پایدار است. صندوق اعتبار چند جانبه برای  رسیدن به توسعه پایدار در تاریخ 17 جولای 2018 به منظور حمایت از تعهدات شرکا و سرعت بخشیدن به این تغییر افتتاح شد. این صندوق حاصل تلاش‌های مشترک محیط زیست سازمان ملل متحد، سازمان غذا و کشاورزی، سازمان جهانی گردشگری و دفتر سازمان ملل در خدمات پروژه است.

هدف از این رویداد ایجاد همکاری و انگیزه برای تقویت فعالیت بخش گردشگری و توسعه جهانی پایدار است. این پلتفرم با پشتیبانی دبیرخانه امور اقتصادی در سوئیس توسعه یافته و سیاست گذاران، شرکت‌ها و تمام ذینفعان گردشگری برای اجرای راهبردهای اجرایی خود از آن استفاده می‌کنند.

توسعه صحیح روش‌های اقتصادی مدور به پایداری مدل اقتصادی کشورها کمک خواهد کرد.

جریان مدور درآمد یا جریان چرخشی یک مدل اقتصادی است که در آن عمده جریان به وسیله مبادله پول، کالا و خدمات و… بین بخش‌های مختلف اقتصاد نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما