شناسهٔ خبر: 26891456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نوشهر میزبان مسابقات نظامی روسیه 2018

رییس اداره آموزش ستادکل نیروهای مسلح از میزبانی نوشهر در رشته غواصی رقابت‌های نظامی روسیه 2018 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حسین شکوهی رییس اداره آموزش ستادکل نیروهای مسلح صبح دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به مشارکت و همکاری جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه 2018، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات بنا به دستور درخواستی برای میزبانی به کشور روسیه ارائه کردیم و در نهایت به عنوان یکی از هفت کشور میزبان و برگزارکننده انتخاب شدیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال از تاریخ 9 مرداد ماه تا 20 این ماه مسابقات بین‌المللی روسیه 2018 در رشته غواصی در بندر نوشهر برگزار می‌شود. ستادکل نیروهای مسلح ماموریت برگزاری این مسابقات را به ارتش محول کرده است.

دبیر کمیته سیاستگذاری و راهبردی مسابقات بین‌المللی نظامی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: علاوه بر ایران، کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس و ارمنستان نیز میزبانی رشته‌های مختلف در این مسابقات را بر عهده دارند. تاکنون از 82 کشور برای حضور در این مسابقات دعوت رسمی به عمل آمده و جمهوری اسلامی ایران نیز در 16 رشته و با حضور 382 نفر در این دوره شرکت خواهد کرد.

شکوهی با اشاره به جزئیات 16 تیم اعزامی نیروهای مسلح ایران به مسابقات روسیه 2018، گفت: در این مسابقات چهار تیم از ناجا در رشته‌های کاربران سگ، گشت جاده‌ای، حافظان نظم و پنج‌گانه نظامی، پنج تیم از سپاه در رشته‌های توپخانه، نفربرهای BMP2، تکاوران دریایی، خمپاره‌اندازها، تک‌تیرانداز و هفت تیم از ارتش در رشته‌های غواصی،‌ تانک، هوابرد، کوهستان، رقابت پهپادها، ناوهای جنگی و جنگ نوین در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون به جز رشته پهپاد که در آن از پرنده‌های ساخت داخل استفاده می‌کنیم در سایر رشته‌ها از سلاح، تجهیزات و مهمات کشورهای میزبان استفاده می‌کنیم. در این زمینه تدبیر و دستور بر این است که در سال‌های آینده با سلاح‌های تولید داخل در این مسابقات شرکت کنیم.

شکوهی با تاکید بر اینکه هدف جمهوری اسلامی ایران از حضور در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه، افزایش حضور در رشته‌های مختلف و همچنین میزبانی در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با آمادگی بسیار خوبی در این دوره شرکت کرده‌اند و امیدواریم که نتایج بسیار خوبی عاید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

دبیر کمیته سیاستگذاری و راهبردی مسابقات بین‌المللی نظامی نیروهای مسلح همچنین توسعه ارتباطات میان کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات، ارسال پیام دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای شرکت‌کننده، توسعه روابط فرهنگی میان نیروهای مسلح کشورهای شرکت‌کننده، ارتقای زمینه‌های همکاری رزمی میان کشورهای شرکت‌کننده، ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح، توسعه دیپلماسی و همکاری میان کشورهای میزبان و کشورهای شرکت‌کننده و همچنین ارتقای سطح انگیزه و اعتماد میان نیروهای مسلح و ایجاد رقابتی سازنده و تربیت مربیان آموزشی نظامی را از دستاوردها و اهداف جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام تمرین‌های مختلف از سوی تیم‌های نظامی ایران برای حضور در مسابقات روسیه 2018، گفت: یکی از دستاوردهای حضور در این مسابقات، شبیه‌سازی میادین تیراندازی و مکان‌هایی بود که در مسابقات اصلی تعبیه شده است. این مکان‌ها در مناطقی از شیراز، اصفهان، اطراف تهران و اکثر پادگان‌های تهران انجام شده و این اقدام باعث شده که در سال 2018 تیم‌های ما در زمین‌های مشابه محل برگزاری مسابقات تمرین و آمادگی خود را ارتقا دهند.

به گزارش ایسنا، شکوهی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی نیروهای مسلح هشت کشور برای حضور در بندر نوشهر، خاطرنشان کرد: تاکنون تیم‌هایی از روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، سوریه، آذربایجان و قزاقستان برای حضور در رشته غواصی مسابقات بین‌المللی روسیه 2018 اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین ورود تیم‌ها به کشور از روز گذشته آغاز شده و تاکنون نیز تیم‌هایی از چهار کشور وارد ایران شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما