شناسهٔ خبر: 26890731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

هشدار سفیر سابق آمریکا به ترامپ درباره "تاکتیک‌های پوتین"

سفیر سابق آمریکا در روسیه از ترامپ و دیگر رهبران جهان درخواست کرد که اقدامات پوتین را برای گسترش "اطلاعات غلط" درباره منتقدانش رد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در دیدار با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرد، در ازای بازجویی از مایکل مک‌فال، سفیر سابق آمریکا در روسیه و سایر آمریکایی‌هایی که به اقدام مجرمانه در این کشور متهم شده‌اند، به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد که بر بازجویی شهروندان روس متهم شده در پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نظارت داشته باشند.

مک‌فال در توییتر خود نوشت: البته که من هیچ‌یک از قوانین روسیه را نقض نکرده‌ام. اما همان‌طور که به خوبی می‌دانید، پوتین از اطلاعات غلط و قانون برای ساکت کردن منتقدانش یا تعقیب آنان در خارج از کشور استفاده می‌کند. زمان آن فرارسیده است که جهان، از جمله رییس جمهور آمریکا تاکتیک‌های پوتین را متوجه شوند و آن‌ها را دفع کنند.

به نظر می‌رسد که ترامپ از پیشنهاد پوتین استقبال کرده است. او در  کنفرانس خبری مشترکش با پوتین در هلسینکی، این طرح  را "پیشنهادی فوق‌العاده" دانست. کاخ سفید نیز اظهار کرد، رییس جمهور آمریکا در خصوص این اقدام با تیم خود گفت‌وگو می‌کند.

این اظهارات انتقادات شدیدی را از سوی جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها و دیپلمات‌های سابق آمریکایی در پی داشته است. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اظهار کرد، ترامپ با پیشنهاد پوتین "مخالف" است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما