شناسهٔ خبر: 26890604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در مردادماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در راستای اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، تبیین و ترویج فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره برداری از این دستاورد‌ها برای ایجاد گردشگری و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی محور‌های کلی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر‌های کوتاه ارسباران را تولید و اشتغال با کالای ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و ملی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهانی عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت‌های خداوندی (آب، برق، گاز) عنوان کرد.

وی افزود: بخش آئینی و سنتی این جشنواره ویژه نمایش‌هایی است که با نگاه خلاقانه به آیین‌ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، بر اساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها و بازی‌های محلی پرداخته باشند و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد و سقف آثار پذیرفته شده حداکثر ٥ اثر خواهد بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل با اشاره به این‌که در بخش رقابتی نیز آثار در دو قالب صحنه‌ای و خیابانی است، افزود: در این بخش هر کارگردان می‌تواند تنها با یک اثر متقاضی در جشنواره حضور یابد و به منظور رسیدن به فرایند اجرای نمایش‌های تاثیر گذار در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اجرا‌هایی با دکور سبک و بدون آرایه‌های وقت‌گیر در هنگام نصب، در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، علاوه بر اجرای ویژه داوری، ملزم به پنج اجرای عمومی در شهر‌ها و روستا‌های منطقه به انتخاب دبیرخانه هستند.

براساس این گزارش هنرمندان و فعالان عرصه هنر نمایش می‌توانند آثار خود را تا ١٥ مرداد به دبیرخانه جشنواره واقع در استان آذربایجان شرقی - شهرستان اهر، خیابان رسالت، بالاتر از باشگاه کوثر، تپه دیزلیش، مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر ارسال کنند.

اعلام نتایج ارزیابی آثار ٢٥مرداد ماه ١٣٩٧و زمان برگزاری جشنواره ٣١ مرداد تا ٣ شهریور ماه خواهد بود.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در سال حمایت از کالای ایرانی توسط انجمن هنر‌های نمایشی شهرستان اهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، انجمن هنر‌های نمایشی استان آذربایجان شرقی و سایر نهاد‌های دولتی وسازمان‌های مردم نهاد شهرستان برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

ارسباران میزبان برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه 

برچسب‌ها:

نظر شما