شناسهٔ خبر: 26890577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-5/ امیر شکوهی خبر داد؛

شرکت ایران در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان با 16 تیم

رئیس اداره آموزش ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی و با 16 تیم در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

شرکت ایران در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان با 16 تیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر «حسین شکوهی» رئیس اداره آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر کمیته سیاست‌گذاری و راهبری مسابقات بین المللی نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: امسال سال سومی است که در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان شرکت می‌کنیم؛ بدین شکل که در سال اول هفت تیم، سال دوم 13 تیم و امسال با 16 تیم در 28 رشته شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین هشت تیم از کشورهای روسیه، سوریه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان امسال در رقابت‌های غواصی عمق که به میزبانی ایران در نوشهر از نهم تا 20 مرداد برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند که تاکنون چهار تیم وارد ایران شده‌اند. تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده میزبانی تعداد دیگری از مسابقات را نیز بر عهده بگیریم.

امیر شکوهی در خصوص دستاوردهای مسابقات نظامی ارتش‌های جهان هم گفت: ارتقاء سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح کشورمان از طریق بهره‌مندی از تجربیات و آموزه‌های سایر کشورها و به‌کارگیری در تربیت و آموزش یگانی نیروهای مسلح کشورمان، توسعه دیپلماسی دفاعی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، تقویت خلاقیت و ابتکار عمل در فرماندهان، مسئولان و کارکنان نیروهای مسلح بخشی از این دستاوردهاست.

وی تصریح کرد: تیم‌های شرکت کننده از ارتش در رشته‌های غواصی عمق، هوابرد، کوهستان، جنگ نوین، پهپاد، هدایت ناو و تانک و تیم‌های شرکت کننده از سپاه در رشته‌های توپخانه، نفربر، تکاور دریایی، خمپاره‌انداز و تک تیرانداز و تیم‌های شرکت کننده از ناجا در رشته‌های گشت جاده‌ای، حافظان نظم، پنج‌گانه نظامی و کاربران سگ با رقیبان خود به رقابت خواهند پرداخت.

امیر شکوهی بیان داشت: امسال که پنجمین دوره این رقابت‌ها است از هشتم مرداد تا 22 مرداد در 28 رشته و در هفت کشور روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس، ایران و ارمنستان برگزار می‌شود که برای این رقابت‌ها از 82 کشور دعوت شده است.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها به غیر از بخش مسابقات مربوط به پهپادها در بقیه رشته‌ها از تجهیزات کشورهای میزبان استفاده می‌کنیم اما برای سال‌های آینده در نظر داریم با تجهیزات خودمان شرکت کنیم.

رئیس اداره آموزش ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: برای حضور بهتر در این مسابقات مراکزی را در شیراز، اصفهان و اطراف تهران آماده کردیم تا تیم‌ها بتوانند برای کسب آمادگی تمرین‌هایی را در این مراکز انجام دهند. همچنین امسال تیم‌های کشورمان در این رقابت‌ها به صورت ترکیبی شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما