شناسهٔ خبر: 26889757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امیر شکوهی در نشست خبری:

۳۸۲ نظامی ایرانی در مسابقات بین‌المللی نظامی شرکت می‌کنند/ تیم‌های نظامی ۸ کشور برای حضور در نوشهر اعلام آمادگی‌کرده‌اند

خبرگزاری میزان- رئیس اداره آموزش ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: در سال ۲۰۱۷ که مسابقات در روسیه، قزاقستان، چین و بلاروس برگزار شد، رشته‌های مسابقات از ۲۳ رشته در دوره قبل ۲۷ رشته افزایش یافت و ما در ۱۳ رشته شرکت کردیم و نهایتا رتبه ششم را به دست آوردیم.

صاحب‌خبر -
۳۸۲ نظامی ایرانی در مسابقات بین‌المللی نظامی شرکت می‌کنند/ تیم‌های نظامی ۸ کشور برای حضور در نوشهر اعلام آمادگی‌کرده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین شکوهی» در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی نظامی با مسابقات سیزم و سایر مسابقات ورزشی متفاوت است، گفت: تفاوت در اینجاست که در این مسابقات ادوات کاملا نظامی مانند توپ، تانک، نفربر، شناور‌های نظامی، بمب افکن‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اولین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۴ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد، گفت: سومین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۶ با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. ما در این سال در ۷ رشته شرکت کردیم و در نهایت مقام پنجم را در میان ۲۳ کشور شرکت کننده به دست آوردیم.

امیر شکوهی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ که مسابقات در روسیه، قزاقستان، چین و بلاروس برگزار شد، رشته‌های مسابقات از ۲۳ رشته در دوره قبل ۲۷ رشته افزایش یافت و ما در ۱۳ رشته شرکت کردیم و نهایتا رتبه ششم را به دست آوردیم.

دبیر کمیته ساستگذاری مسابقات بین‌المللی نظامی با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۲۰۱۸ ما جزو ۷ کشور میزبان مسابقات هستیم، گفت: روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس، ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران، ۷ میزبان مسابقات بین‌المللی نظامی نیرو‌های مسلح در سال ۲۰۱۸ هستند.

امیر شکوهی گفت: در رشته «غواصی عمق» امسال ما میزبان خواهیم بود و این مسابقات در نوشهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸ کشور برای حضور در مسابقات غواصی عمق در نوشهر اعلام آمادگی‌کردند و ورود تیم‌ها به کشورمان از دیروز شروع شده است. تیم‌های نظامی روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هندوستان، پاکستان، سوریه، آذربایجان و قزاقستان در مسابقات نوشهر شرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در مسابقات امسال از ۸۲ کشور دعوت رسمی به عمل آمده که در مسابقات امسال شرکت کنند و جمهوری اسلامی ایران در ۱۶ رشته به استعداد ۳۸۲ نفر در مسابقات امسال شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما