شناسهٔ خبر: 26889521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شکوهی در نشست خبری:

مسابقات بین‌المللی غواصی نهم مرداد در بندر نوشهر برگزار می‌شود/ حضور ایران در مسابقات نظامی روسیه با ۳۸۲ نفر در ۱۶ رشته

رئیس اداره آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مسابقات بین المللی غواصی نهم مرداد ماه در بندر نوشهر برگزار خواهد شد و هشت کشور برای شرکت در مسابقات تا کنون اعلام آمادگی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ حسین شکوهی رئیس اداره آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خبری مسابقات بین المللی نظامی نیرو‌های مسلح که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: مسابقات بین الملل نظامی نیرو‌های مسلح با برنامه ریزی کشور‌های روسیه و کشور‌های شرکتت کننده برگزار می‌شود این مسابقات با مسابقات ارتش ها‌ی جهان متفاوت است چراکه این مسابقات با تجهیزات و ادوات کاملا نظامی مانند توپ، نفربر، باگرد‌های و هواپیما‌های نظامی شناور‌ها و تکاوران برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین دوره این مسابقات 56 تیم از 17 کشور شرکت کردند و در سومین دوره مسابقات، وزیر دفاع  روسیه از ایران برای شرکت در مسابقات دعوت کرد و با موافقت فرمانده کل قوا قرار شد تا نیروهای مسلح ما در این مسابقات شرکت کنند. در سال 2016 در هفت رشته در این مسابقات شرکت کردیم و در بین 23 کشور مقام پنجم را کسب کردیم. 

امیر شکوهی ادامه داد: ما در سال 2017 در 13 رشته شرکت کردیم و در مجموع در بین 62 کشور مقام ششم را کسب‌کردیم. در مرداد ماه امسال ما در خواست میزبانی مسابقات را کردیم که در سال 2018 ما جزو هشت کشور میزبان این مسابقات هستیم و ستاد کل این وظیفه را به نداجا محول کرد و ما در نوشهر میزبان مسابقات غواصی هستیم. تاکنون هشت کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. نیروهای مسلح ما امسال در 16 رشته به استعداد 382 نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند. 

رییس اداره آموزش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در سال گذشته برای افتتاحیه و حضور رییس ستاد کل از سوی وزارت دفاع روسیه دعوت به عمل آمد که امیر باقری از سوی سرلشکر باقری در این مراسم شرکت کردند. امسال هم قرار است که امیر باقری در مراسم افتتاحیه مسابقات در روسیه شرکت کنند. 

وی‌ خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف گسترش  ارتباطات بین کشورهای شرکت کننده و توسعه  روابط فرهنگی بین نیروهای مسلح کشورها با برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و  ایجاد زمینه همکاری های رسمی برگزار و موجب ارتقا توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح ما می‌‌شود.

امیر شکوهی افزود: تیم‌های ما ترکیبی از ارتش سپاه و ناجا هستند و ما از همه ظرفیت‌های این سازمان ها در این مسابقات استفاده خواهیم کرد. امسال به کشورهای برگزار کننده مسابقات پیوستیم و هدف ما این است که میزبانی خودمان را در رشته های مختلف افزایش دهیم. 

وی با بیان اینکه نیروهای ما با آمادگی خوبی در این مسابقات شرکت کردند، گفت: در سال‌های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می‌کردند و ما در رشته پهپاد از پهپادهای ساخت خودمان در این مسابقات استفاده کردیم و  در این دوره هم از پهپادهای ساخت داخل استفاده می‌کنیم ولی سایر رشته ها از تجهیزات کشورهای میزبان استفاده می‌کنیم ضمن آنکه بنا داریم تا در سال های آینده از تجهیزات و مهمات ساخت داخل در این مسابقات استفاده شود. تا کنون هشت کشور  روسیه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، سوریه، آذربایجان و  قزاقستان  برای شرکت در مسابقات غواصی در ایران، اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه مکان های برگزاری مسابقات را داخل کشور شبیه سازی کردیم، گفت: از سال 2016 که در این مسابقات شرکت کردیم یکی از دستاوردهایی که داشتیم این بود که مکان‌های برگزاری مسابقات را در داخل کشور ساختیم و موجب شد تا در سال 2018 تیم‌های ما در زمین هایی مشابه زمین اصلی مسابقات تمرین کنند و با آمادگی خوبی در این مسابقات حاضر شوند. 

رییس اداره آموزش ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات، ارتش در رشته‌های غواصی، تانک، هوابرد، کوهستان، جنگ نوین، ناوهای جنگی، پهپاد و سپاه پاسداران در رشته‌های توپخانه، نفر بر بی ام پی2، تکاور دریایی، خمپاره انداز و تک تیرانداز و نیروی انتظامی هم در رشته‌های کار با سگ، گشت جاده‌ای، حافظ نظم و  پنجگانه نظامی شرکت می‌کنند.


دبیر کمیته سیاست گزاری و راهبردی مسابقات بین المللی نظامی‌های نیرو‌های مسلح ایران گفت: در مسابقات بین المللی نیرو‌های مسلح ۲۰۱۸ کشورمان جز هفت کشور میزبان و برگزار کننده خواهد بود و این ماموریت را به نیروی دریایی ارتش داده شده است. این مسابقات  با حضور کشور‌هایروسیه، سوریه، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، هند، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان از نهم مرداد الی بیستم مرداد در بندر نوشهر برگزار می شود.

نظر شما