شناسهٔ خبر: 26888817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

متولی در گفتگو با دانشجو:

سرای دانشجویی شهید نواب صفوی یکی از بکرترین سواحل مازندران است/ افزایش بیش از ۳۲۰ ظرفیت خوابگاهی در مجتمع

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: سرای دانشجویی شهید نواب صفوی با داشتن حدود ۱۰۰۰ متر نوار ساحلی دریای خزر، یکی از بکرترین سواحل استان محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید محمد متولی، معاون دانشجویی دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  گفت: سرای دانشجویی شهید نواب صفوی با قدمت بیش از ۵۰ سال، با عناوینی مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته که بارزترین آن، استفاده به عنوان خوابگاه دانشجویی بوده است.

متولی بیان کرد: این مجتمع با داشتن حدود ۱۰۰۰ متر نوار ساحلی دریای خزر، یکی از بکرترین سواحل استان محسوب می‌شود که ساختمان‌های این مجتمع به دلایلی همچون قدمت بالا و شرایط آب و هوایی محیط، در طول این سال‌ها دچار فرسودگی و استهلاک شده، به نحوی که در سالیان اخیر، دانشجویان هم راغب به سکونت در این محیط نبودند.  

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران تصریح کرد: عنایت ویژه میرنیا، رئیس دانشگاه وهمچنین حمایت صندوق رفاه دانشجویان کشور در بازسازی و بهسازی بنا‌های این مجتمع، این معاونت را بر آن داشت تا در راستای رفاه حال دانشجویان، اقدام به بازسازی و احیای مجدد این مجتمع زیبا شود.

وی گفت: روند بازسازی صرفا منحصر به ساختمان‌ها نبوده است، زیباسازی محیط و بهره برداری از ساحل بی نظیر برای اقشار دانشگاهی اعم از اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه مازندران و مهمانان از سایر دانشگاه‌ها و وزارت عتف، از جمله فعالیت‌هایی است که به انجام رسیده یا در حال انجام است تا از این طریق، به حفظ و صیانت از این مجتمع کمک کنیم. تا کنون به دلیل پیشروی آب دریا در گذشته، حدود ۶ هکتار از این اراضی در داخل دریا قرار گرفت.  

متولی در ادامه به نتیجه این فعالیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: از مهمترین نتایج در حوزه دانشجویی می‌توان به افزایش بیش از ۳۲۰ ظرفیت خوابگاهی، ارتقای سطح رضایت مندی دانشجویان، ایجاد فضای اختصاصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی اشاره کرد.
    
معاون دانشجویی دانشگاه مازندران مطرح کرد: در حوزه عمرانی، جلوگیری از استهلاک ساختمان‌ها و ارتقا سطح کیفی ابنیه، افزایش سطح امنیتی و فیزیکی مجتمع و در حوزه رفاه عمومی دانشگاهیان نیز می‌توان به استفاده مفید و بهینه همکاران دانشگاهی از امکانات مجتمع و پذیرش مهمانان در فصول مختلف سال اشاره کرد.  
      
وی افزود: برخی از امورات و طرح‌ها در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد چمن مصنوعی زمین فوتبال و همچنین بازسازی و تجهیز کامل بلوک‌های دانشجویی ۱ و ۲ اشاره کرد.

نظر شما