شناسهٔ خبر: 26888768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حریق هورالعظیم ادارات ۳ شهرستان را به تعطیلی کشاند

آتش سوزی در تالاب هورالعظیم و انتشار دود غلیط آن، ادارات و بانک‌های سه شهرستان استان خوزستان را برای امروز به تعطیلی کشاند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: آتش سوزی در تالاب هورالعظیم و انتشار دود غلیط آن، ادارات و بانک‌های سه شهرستان استان خوزستان را برای امروز به تعطیلی کشاند.

آتش سوزی تالاب هورالعظیم که از دو هفته قبل آغاز شده بود، به علت جهت ورزش باد امروز به شدت شهر‌های استان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار داد به گونه‌ای که اغلب شهر‌های استان خوزستان اکنون با دود غلیط و بوی تند آن مواجه شده اند.

بر همین اساس، فرمانداری‌های شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه اعلام کردند که ادارات و بانک‌ها برای امروز تعطیل است تا به این طریق مردم بتوانند در خانه بمانند هر چند خیلی از مردم این شهرها، محل سکونت خود را ترک کرده اند و به شهر‌های دیگر رفته اندو

از حدود دو هفته تالاب هورالعظیم در هویزه در بخش عراقی آن دچار آتش سوزی گسترده‌ای شده است و با تغییر جهت باد، دود آن به سمت شهر‌های خوزستان به خصوص هویزه، سوسنگرد، اهواز، حمیدیه و... حرکت می‌کند.

از ۲۹ تیرماه عملیات مهار آتش سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراقی آن به علت بی توجهی کشور عراق به این مسئله با استفاده از دو فروند بالگرد آب پاش از سوی کشور ایران آغاز شده است، ولی ظاهرا بعد از این مدت هنوز آتش مهار نشده است.

به علت کاهش شدید آب در تالاب هورالعظیم و خشک شدن بخش اعظم آن، علاوه بر اینکه این تالاب به منشا گرد و غبار در استان خوزستان تبدیل شده است، اکنون سوختن نیزار‌ها خشک آن نیز باعث دود گرفتگی شهر‌های استان خوزستان شده است.

نظر شما