شناسهٔ خبر: 26888645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

طبق یک نظرسنجی؛

نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در نشست هلسینکی ناراضی هستند

براساس نظرسنجی تازه منتشر شده تنها یک سوم از آمریکایی‌ها می‌گویند که از نحوه عملکرد رئیس‌جمهور کشورشان در نشست با رئیس‌جمهور روسیه راضی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نظرسنجی صورت گرفته توسط روزنامه "واشنگتن پست" و شبکه "ای‌بی‌سی" که اوایل روز یکشنبه منتشر شد،‌ نشان داد: ۳۳ درصد اعلام کردند که از نحوه عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه راضی هستند در حالی که ۵۰ درصد نارضایتی خود را از نحوه عملکرد ترامپ در این رویداد ابراز کردند.

همچنین در بین دموکرات‌ها تنها ۸ درصد نحوه عملکرد ترامپ را تایید کردند در حالی که ۸۳ درصد نسبت به آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. دو سوم از شرکت کنندگان جمهوری‌خواه نیز رضایت خود را از نحوه عملکرد ترامپ اعلام کردند در حالی که ۱۸ درصد از آنها نسبت به این مساله ناراضی بودند.

شرکت کنندگان مستقل نیز با نظر عموم مردم هم عقیده بوده به طوری که ۴۶ درصد از آنها از نحوه عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کرده و ۳۳ درصد آن را تایید کرده‌اند.

نشست ترامپ با پوتین که شامل یک نشست رودرروی غیرعلنی، یک نشست دوجانبه با حضور دیگر مقامات و یک کنفرانس خبری مشترک بود به شدت از سوی مقامات ارشد هر دو حزب سیاسی و همچنین رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

در جریان این کنفرانس خبری، ترامپ از انتقاد و محکوم کردن پوتین به خاطر ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی امتناع کرده و بر ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا درخصوص این مداخله شک و تردیدهایی را به وجود آورد.

ترامپ همچنین از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی انتقاد کرد.

اما پس از ۲۴ ساعت ترامپ برخی از اظهارات خود را پس گرفت و تاکید کرد هنگامی که گفته دلیلی نمی‌بیند که چرا روسیه باید در این انتخابات مداخله کرده باشد در حقیقت نتوانسته به درستی منظور خود را بیان کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در حمایت از پوتین در جریان آن نشست افراطی عمل کرده در حالی که ۳۵ درصد معتقدند ترامپ به درستی از پوتین حمایت کرده و ۱۵ درصد دیگر تاکید داشتند که ترامپ به اندازه کافی از پوتین حمایت نکرده است.

این نظرسنجی بین تاریخ ۱۸ تا ۲۰ ژوئیه (۲۷ تا ۲۹ تیر) صورت گرفته که در آن ۴۶۴ فرد بزرگسال شرکت داشته و درصد خطای آن ۵.۵ درصد برآورد شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما