شناسهٔ خبر: 26888509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

با همکاری کمیته امداد و اداره کل ارتباطات/

دفاتر فناوری اطلاعات برای مددجویان روستایی آذربایجان شرقی ایجاد می شود

نصر: تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد آذربایجان شرقی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با هدف ایجاد دفاتر فن آوری اطلاعات برای مددجویان روستایی واجد شرایط و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان ساکن روستاها منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین این نهاد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با هدف ایجاد دفاتر فناوری اطلاعات روستایی برای مددجویان واجد شرایط و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان ساکن روستاها منعقد شد.

وی با اعلام اینکه این تفاهم نامه به منظور توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی منعقد شد، افزود: موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه اشتغال روستایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان است.

کلامی با اشاره به اینکه مدت این تفاهم نامه از زمان امضای آن به مدت یک سال بوده و در صورت نیاز برای سنوات بعدی قابل تمدید است، بیان کرد:. این تفاهم نامه در هفت ماده و در دو نسخه تنظیم و به امضای طرفین رسید و هر دو نسخه در حکم واحد و دارای اعتبار یکسان است.

وی با تاکید به اینکه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی متعهد شد لیست روستاهای فاقد دفاتر را به کمیته امداد استان ارائه کند، عنوان کرد: ارائه مدارک و رشته‌های تحصیلی مورد نظر برای تاسیس دفاتر فناوری روستایی، بررسی شرایط احراز تاسیس دفاتر برای مددجویان معرفی شده کمیته امداد و ارائه آموزش های لازم برای مددجویان در زمینه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات از تعهدات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: برای تاسیس دفاتر روستایی فناوری اطلاعات اولویت با افراد بومی ساکن در روستاها و دارای رشته مرتبط است.

مدیرکل کمیته امداد استان به تعهدات این نهاد در تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: بررسی و معرفی متقاضیان واجد شرایط، پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان برای ایجاد دفاتر فناوری روستایی، ارائه آموزش های لازم قبل و پس از تاسیس دفاتر روستایی و نظارت مستمر بر دفاتر ایجاد شده توسط ناظران از مهمترین تعهدات این نهاد در تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

نظر شما