شناسهٔ خبر: 26888444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ضرورت توجه متولیان به امور فرهنگی در جوامع مرزی

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه تبريز در اختتاميه نهمين دوره المپياد ورزشی کارکنان پایور مرزبانی ناجا، گفت: مسئولان باید اهتمام بيشتری به مقوله مرز و مرزبانی داشته باشند و از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی و مرزنشینی غافل نشوند.

صاحب‌خبر -

مسئولان اهتمام بيشتري به مقوله مرز و مرزباني داشته باشند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، امام جمعه تبريز در اختتامیه نهمين دوره المپياد ورزشی کارکنان پایور مرزبانی ناجا در تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی در جمع فرماندهان و ورزشکاران مرزبانی، اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب را همواره گرامی بداریم، چرا که بایستی در قبال خون شهدا در اين دنيا و آخرت پاسخگو باشیم.

وی افزود: آمريکا و اسرائيل با تربيت عناصر تکفيری و سلفی در خاورميانه، در صدد ناامن کردن منطقه و کشورهای اسلامی هستند که تحقق این هدف شوم، به برکت حضور مرزبانان غيور و سایر نيروهای مسلح میسر نخواهد شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بر همگان وظيفه است که از مرزهای کشورمان حفظ و حراست کنند و اجازه تجاوز و تعدی دشمن به مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و ... را ندهند و در نيل به اين مهم؛ مجموعه مرزبانی از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری المپیادهای ورزشی، خاطرنشان کرد: در نیروهای مسلح به‌ویژه مرزبانی، آمادگی جسمانی موجب قدرت و اقتدار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه به نقش ویژه مرز در امنیت کشور پرداخت و بیان کرد: مسئولان باید اهتمام بيشتری به مقوله مرز و مرزبانی داشته باشند و از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی و مرزنشینی غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه با قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری المپیاد ورزشی مرزبانی، بر استمرار برگزاری مسابقات ورزشی در مرزبانی تأکید کرد.
فرهاد زمانی

انتهای پیام

نظر شما