شناسهٔ خبر: 26888373 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نحوه واگذاری مسکن رایگان به معتادان بهبود یافته تشریح شد

R1491/P34399/S2,25/CT1

رئیس سازمان بهزیستی کشور نحوه واگذاری مسکن رایگان به معتادان بهبود یافته و همچنین بیمه درمانی آنها را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  در خصوص اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه درمان معتادان و حمایت‌های این سازمان از این افراد اظهار کرد: در سال گذشته 72 هزار نفر از معتادان جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته، هفت هزار نفر از این افراد که در مراکز درمانی بهبود کامل را کسب کردند و با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به چرخه زندگی بازگشتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: توانمندسازی معتادان بهبود یافته از برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده و در این بخش اقداماتی هم صورت گرفته است ضمن اینکه  معتادان بهبود یافته‌ای که حرفه‌ای را بلد باشند به واحدهای کاری معرفی و معتادان بهبود یافته‌ای که فاقد حرفه‌ای باشند به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی معرفی می‌شوند.

محسنی بندپی ادامه داد: هم اکنون 15 مرکز برای آموزش و توانمندسازی معتادان بهبود یافته پیش‌بینی شده که 700 نفر از این افراد که حدود سه الی شش ماه از درمان آنها در مراکز می‌گذرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: یکی از سیاست حمایتی سازمان از معتادان بهبود یافته واگذاری مسکن به این افراد است که البته این برنامه در راستای عدم بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: فرایند واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته در سازمان تعریف شده و در واقع مسکن به افرادی واگذار می‌شود که از زمان پاکی‌ آنها حداقل 5 سال گذشته باشد و کارشناسان نیز آن را تأیید کنند.

محسنی بندپی گفت: بعد از واگذاری مسکن هم بازدیدهای مستمری از معتاد بهبود یافته انجام می‌شود ضمن اینکه طبق توافق صورت گرفته خدمات درمانی در فرایند درمان معتادان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و در آینده نیز این خدمات گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما