شناسهٔ خبر: 26888114 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت:

وظیفه دولت ایجاد شفافیت و گزارش دهی به مردم است

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: وظیفه دولت ایجاد شفافیت و گزارش دهی به مردم است و بزرگترین متغیر مبارزه با فساد شفافیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس علیرضا معزی در سومین نشست رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد که در وزارت رفاه برگزار شد گفت: وظیفه دولت ایجاد شفافیت و گزارش دهی به مردم است  و کنشگران ارتباطی دولت و روزنامه نگاران باید این مسئله را دنبال کنند. 

وی با اشاره به اینکه تفاوت بین تلقی دولتمردان و نظر مردم از رسانه بسیار متفاوت است، پرداختن به مساله رسانه در کشور را ضروری دانست و گفت: دولت های توسعه یافته، دولت های دارای نظام ارتباطی سامان یافته هستند که بر اساس اهداف، ضروریات، مقتضیات و هنجارها، رابطه شکل می گیرد و نحوه ارتباط با احزاب، گروه ها و مردم مشخص می شود و سامان رسانه ای دولت برای ارتباط برقرار کردن با مردم، با این اقتضائات تعریف می شود. 

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به نظام های رسانه ای چهار دولت ایران پس از جنگ تحمیلی یادآورشد: منظور از تیم اطلاع رسانی دولت اطلاع رسانی رسمی دولت و ارائه اطلاعات به مثابه خدمت دولت و مدیریت افکار عمومی به عنوان برند دولت است.

وی گفت: کنش سیاسی دولت نباید توسط دولت دنبال شود. هر گاه دولت خود را درگیر این بحث کرده، از نیازهای مردم دور می شود.

معزی با بیان اینکه سایت های دولت عمدتاً خبری هستندگفت: ما اطلاعات را به مردم در قالب خبر می دهیم در صورتی که اطلاعات تعریف مجزایی از خبر دارد. در بسیاری از کشورها اطلاعات درباره خدمات داده می شود ولی در ایران، اخباری ارائه می شود که عمدتا فرد محور هستند. 

انتهای پیام/

نظر شما