شناسهٔ خبر: 26887952 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

کلاهبرداری اینترنتی برای خرید سکه و ارز

صاحب‌خبر -
به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری صداوسیما سرهنگ اقبالی افزود: دوکلاهبردار اینترنتی مبلغ کلاهبرداری را به خرید سکه وارز اختصاص می دادند.

وی افزود: این افراد با رصد صفحات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و معرفی خود به‌عنوان دوست، کاربران را به پرداخت کمک اینترنتی ترغیب می‌کردند.


وی گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد که فرد ناشناسی پس از اقدام به جعل صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیامی با این مضمون که «در بیمارستان هستم، مشکلی برایم پیش‌آمده، نیاز به مبلغ 50 الی 100 هزار تومان دارم، کارت‌بانکی ندارم و در صورت کمک مبلغ را به‌حساب دوستم واریز کنید» روی این صفحه قرار داده بود 

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: مالباخته‌ها نیز با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ می‌کردند لیکن متوجه شدند که در دام کلاهبرداری قرارگرفته و درخواست از طرف شخص دیگری بوده است.

وی بابیان اینکه تحقیقات بیشتر نشان داد که یکی از مالباختگان، ۱۰۰ هزار تومان را به‌حساب صاحب یک مغازه در تهران واریز کرده است، گفت: در بررسی موضوع مشخص شد که فردی با پوشش مشکی و داشتن کلاه به مغازه این شهروند تهرانی رفته و با این ترفند که کارت‌بانکی ندارد و قرار است ۱۰۰ هزار تومان توسط دوستش برایش ارسال شود؛ از این مغازه‌دار نیز ۱۰۰ هزار تومان کلاه‌برداری می‌کند.

سرهنگ اقبالی گفت: با اظهارات این مغازه‌دار تهرانی، پلیس توانست یکی از متهمان را شناسایی و دستگیر کند.

وی افزود: در بررسی حساب بانکی مالباختگان مشخص شد که مبالغ واریزی توسط ۲ نفر به نام‌های «ع - الف» و «م - ح» دریافت و وجه دریافتی صرف خرید سکه و ارز شده است. این فرد در بازجویی پلیس اعتراف کرد که با همدستی یک نفر دیگر از ۵۰ نفرکلاهبرداری کرده‌اند. متهم اصلی نیز توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: کلاه‌برداری اینترنتی به لحاظ سهولت و کثرت ارتکاب از مهم‌ترین و شایع‌ترین جرائم اقتصادی است و لازم است با پیشرفت فناوری و بهره‌گیری روزافزون کاربران از آن، آموزش‌های کاربردی در این زمینه فراگرفته شود.

نظر شما