شناسهٔ خبر: 26887930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسینی مطرح کرد:

افزایش حمایت‌‎های مادی و معنوی از قربانیان در طرح تشدید مجازات اسید پاشی/پرداخت دیه، هزینه های درمان و دارو توسط مجرم

طراح طرح تشدید مجازات اسید پاشی گفت: بخش حمایت از قربانی طرح مذکور، مجرم را مکلف به جبران خسارت های مادی و معنوی قربانی از جمله هزینه های درمان و دارو می کند.

صاحب‌خبر -

فاطمه حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قوانین حمایتی از قربانیان اسید پاشی در طرح تشدید مجازات اسید پاشی، گفت: ما در این طرح یکی از مواردی که مد نظر داشتیم، جبران خسارات مادی و معنوی قربانی اسید پاشی است؛ به عبارتی حمایت از قربانی بعد از وقوع جرم بخشی از این طرح است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کلیات طرح تشدید مجازات اسید پاشی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصویب شده است، ابراز امیدواری کرد جزئیات آن نیز، خصوصاً مورد مذکور به طور کامل تصویب شود و در ادامه مورد تائید شورای نگهبان نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بخش حمایت از قربانی این طرح، مجرم و اسید پاش را مکلف می کند به غیر از دیه ای که باید پرداخت کند باید هزینه های مادی و معنوی تحمیل شده به قربانی از جمله هزینه های درمان و دارو، رفت و آمد و ... را نیز متقبل شود.

حسینی ابراز داشت: در بخش حمایتی پیشنهاد مشخص ما این بوده است، ممکن است در کمیسیون قضائی شکل دیگری به خود بگیرد و برای قسمت حمایت از قربانی متولیان دیگری هم به جز حکم مجرم در نظر گرفته شود. البته در همین طرح دیه فرد باید از محل مالیات پرداخت شود که این هم می تواند جزو حمایت های مادی به حساب آید./

پایان پیام

نظر شما