شناسهٔ خبر: 26887876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قول مساعد دولت برای تکمیل مسکن مهر پردیس

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت:­ دولت قول هایی برای تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر پردیس ­داده است.­پردیس برای تکمیل به ۲ هزار میلیاردتومان بودجه نیاز دارد تا کارهای روبنایی و زیربنایی آن انجام شود.

صاحب‌خبر -

قول مساعد دولت برای تکمیل مسکن مهر پردیسبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از­ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛​­­ محمد شکرچی‌زاده­­ افزود: : ما در این­ مرکز اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای موضوعات فنی، تهیه بسته‌های مالی و منابع و همچنین مطالعات اقتصادی در صورت تمایل شرکت عمران شهرهای جدید، همکاری لازم را برای حل مسائل مسکن مهر پردیس، داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس بازدید میدانی که از منطقه و واحدهای مسکن مهر پردیس داشتیم به نظر می رسد که در جانمایی بسیاری از ساختمان های­ پروژه، دقت لازم انجام نگرفته است و باید هزینه هایی برای پایدارسازی شیروانی ها و همچنین محل استقرار ساختمان ها انجام شود که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این کار در دستور کار شرکت فوق قرار دارد.
وی ، از نقاط قوت مسکن های مهر پردیس را ساخت چندین مدارس در آن شهر عنوان کرد و گفت: ساخت مدارس در واحدهای مسکن مهر پردیس کمک موثری می کند تا مفهوم شهر در آن منطقه شکل بگیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: معتقدم به رغم مشکلاتی که وجود دارد بخش عمده ای از آنها در قالب همکاری معاونت های مسکنی وزارتخانه قابل حل است. ضمن آنکه در حل مشکلات فوق حتما باید مساعدت دولت نیز وجود داشته باشد تا بتوان بخش های روبنایی و زیربنایی را اجرا کرد. با حل و فصل مشکلات و همکاری و در عین حال مساعدت دولت، مردمی که واحدهای مسکن مهر پردیس را خریداری کرده اند می توانند در واحدهای فوق، مستقر شوند.
شکرچی‌زاده افزود: گزارش پیشرفت ساختمانی مسکن‌های مهر پروژه پردیس بیش از ۸۰ درصد است ولی آماده‌سازی و کارهای روبنایی و زیربنایی درصد کمتری دارند.
وی در بیان جزئیات بازدید میدانی خود از پروژه مسکن مهر پردیس، گفت: برخی از فاز ها همچون­ 3­و ۵ وضعیت مناسبی دارند و بعضی ­­از آنها مثل فاز­ ۱۱ پیشرفت روبنایی کمتری دارند. در مجموع به نظر می رسد اگر یک همت جدی روی آن انجام شود بتواند به نتیجه برسد. زیرا در آن منطقه متقاضیان فراوانی ثبت‌نام کرده‌اند و با استقرار مردم و تکمیل آنها بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

نظر شما