شناسهٔ خبر: 26887830 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس پلیس استان فارس در گفتگو با شیرازه:

برخورد با باندهای قاچاق اولویت اصلی ناجا است/ افزایش 38 درصدی کشف قاچاق در سه ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه/ مسیر فیروزآباد، عسلویه و جم از محورهای قاچاق خیز است

صاحب‌خبر -
به گزارش شیرازه ،   جولان کاروان حمل کالاهای قاچاق در محورهای مواصلاتی شیراز از سالهای گذشته تاکنون دامن گیر این کلان شهر با جمعیتی حدود دو میلیون نفر بوده است.

حمل و نقل کالای قاچاق هر چند خطرات جانی و مالی فراوانی به همراه دارد، امّا همیشه افرادی هستند که با پذیرفتن ریسک بالای این کار می خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند، غافل از اینکه در مسیری قدم نهاده اند که اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه آنها باشد.

تاکنون نسخه های بسیاری از سوی کارشناسان و اقتصاددانان برای یافتن راهکاری جهت علاج درد نچرخیدن چرخ کسب و کار و ضعف اقتصادی که در کشورمان حکمفرماست پیچیده شده اما شاخص ترین پیشنهاد و راهکار از سوی مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته تاکنون مبنی بر حمایت از کالای ایرانی مطرح شده است.

این حمایت، کمک به رونق اقتصادی کشور و به تبع آن استان را در پی خواهد داشت اما لازم است در کنار حمایت های مالی، تبلیغاتی و فرهنگی از کالای ایرانی از ورود کالای قاچاق به استان هم جلوگیری شود. بحث مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود آن به بازار موضوع مهمی است که تلاش های شبانه روزی و پی در پی بدون هیچ گونه اغماضی می طلبد.

رئیس پلیس استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص علت ورود کالای قاچاق از مسیرهای مواصلاتی فیروزآباد، جم و عسلویه به شیراز با اظهار اینکه پلیس دست از مبارزه با قاچاق برنخواهد داشت، گفت: آمار موجود در این زمینه، نشان دهنده مبارزه بی امان نیروی انتظامی با قاچاق است.

سردار احمدعلی گودرزی بیان کرد: امکان دارد بخاطر قاچاق کم و حجم سنگینی از خودروهای تیزرو که به استان وارد می شوند تصادف رخ بدهد و یا موجب رسیدن آسیب به شهروندان شود لذا برخورد با باندها و کسانی که به صورت عمده به امر قاچاق می پردازند در اولویت اصلی ناجا قرار دارد.

وی افزود: گاهی اوقات تعدادی از قاچاقچیان در برخورد و درگیری با پلیس فرار می کنند و برخی مواقع نیز مراعات عده ای را انجام می دهیم اما در مجموع مبارزه با قاچاق جزو اولویت های نیروی انتظامی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین اعلام کرد: مبلغ کشف قاچاق در سه ماه ابتدایی سال جاری 38 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

گودرزی با اشاره به اینکه محور فیروزآباد، عسلویه و جم از محورهای آلوده در سطح استان است، تاکید داشت: باید با این قاچاقچیان برخورد شود.

وی درخصوص خرید و فروش کالای قاچاق در سطح بازارها و مغازه های استان و شهر گفت: برخورد با کسی که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کند باید شدیدتر از این شود.

رئیس پلیس فارس در ادامه با اظهار اینکه برخی از مغازه ها اظهارنامه دارند و عده ای دیگر نیز واردات کالا را با همکاری دولت و سیستم انجام می دهند، افزود: در صورتی که متوجه شویم کالایی که در سطح شهر به فروش می رسد قاچاق است و یا در جایی احتکار شده، قطعا برخورد می کنیم.

نظر شما