شناسهٔ خبر: 26887426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سناتورهای آمریکا به دنبال تحریم های جدیدی علیه مسکو

دو سناتور آمریکایی اظهار داشتند که به منظور ممانعت از مداخله مسکو در انتخابات آتی آمریکا، واشنگتن باید تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا و «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی روز یکشنبه اظهار داشتند که به منظور ممانعت از مداخله مسکو در انتخابات آتی آمریکا، واشنگتن باید تحریمهای جدیدی علیه روسیه وضع کند.

سناتور لیندسی گراهام گفت که لایحه تحریمهای اضافی باید پیش از برگزاری دومین دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و«ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی، تهیه و ارائه شود.

سناتور گراهام در برنامه ای در شبکه سی بی اِس گفت: شما باید با کنگره همکاری کنید تا تحریمهای جدیدی وضع کند چون پوتین پیام را دریافت نکرده است. ما باید تحریمهای جدید و سرسختانه ای علیه مسکو وضع کنیم و سپس با او [پوتین] دیدار کنیم.

سناتور «مارکو روبیو» نیز خواهان به رأی گذاردن لایحه ای است که در صورت اثبات مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، تحریمهای جدیدی علیه مسکو وضع می کند.

سناتور روبیو نیز در گفتگو با سی اِن اِن گفت: آنچه که به نظر من مسلم است، مداخله آنها [مسکو] است و اینکه در آینده باز این کار را تکرار می کنند. اگر لایحه پیشنهادی ما تصویب شود و مدیر سرویس اطلاعاتی نیز بگوید که آنها [روسیه] در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده اند، این تحریمهای بسیار سنگین به آنها لطمه خواهد زد. و پوتین می فهمد که جریان از چه قرار است و اینکه این کار [مداخله در انتخابات] چه بهایی دارد.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه بارها هرگونه اقدام برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده است.

با این حال در ماه آوریل، وزارت خزانه داری آمریکا تحت فشارهای کنگره- که لایحه تحریمهای سختگیرانه علیه مسکو را در سال گذشته به تصویب رساند- شماری از مقامات و اعضای طبقه حاکم روسیه را به اتهام مداخله در انتخابات آمریکا و فعالیتهای «بدخواهانه» مورد تحریم قرار داد.

 

نظر شما