شناسهٔ خبر: 26885970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ابتکار در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

جشنواره دختران ایران زمین و جشنواره لباس و پوشاک ایرانی برگزار می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جشنواره دختران ایران زمین و جشنواره لباس و پوشاک ایرانی این اقدامات را از جمله مصادیق معرفی الگوی ایرانی اسلامی به بانوان جامعه دانست.

صاحب‌خبر -
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در مورد اقدامات دولت در معرفی الگوی ایران اسلامی برای بانوان گفت: در این خصوص در زمینه‌های مختلف در حال کار کردن روی این موضوع هستیم تا ابعاد مختلف موضوع را بررسی کنیم .

وی با بیان اینکه مسئله خانواده از مهمترین محور‌ها در معاونت زنان خانواده ریاست جمهوری است گفت: از این رو گفت و گوی ملی خانواده با قوت در استان‌ها در سال‌های مختلف و در سطح ستاد با دستگاه‌های مختلف روبه جلو است و هدف اصلی آن تقویت ارکان خانواده و به دنبال آن تقویت مهارت‌های ارتباطی داخل خانواده است.

ابتکار کاهش آسیب‌ها از این طریق را یکی از اقدامات مهم انجام گرفته در این خصوص دانست و گفت: در این دوره جشنواره دختران ایران زمین و جشنواره لباس و پوشاک ایرانی نیز برگزار شد که هر دوی آن‌ها الگوسازی در ارتباط با سبک زندگی ایرانی اسلامی و بحث حجاب و عفاف بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: در ارتباط با اینکه لباس‌های سنتی ایرانی که هم عفاف و هم پوششی زیبا به بانوان ما می‌دهند از یک سو سمبل هویت ملی ماست و از سوی دیگر لباس‌هایی کاربردی باشد که جوانان نیز علاقه به استفاده از آن‌ها در محیط‌های مختلف داشته باشند از محور‌های اصلی برگزاری این جشنواره‌ها محسوب می‌شد.

وی ترویج سبکی از پوشش که مورد پسند جوانان باشد و از لحاظ عفاف و حجاب نیز قابل قبول باشد را یکی از محوری‌ترین اقدامات صورت گرفته تاکنون عنوان کرد و گفت: در کنار برگزاری جشنواره دختران به بحث مهم مهارت‌های زندگی پرداختیم و طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم از جمله آسیب‌ها و خشونت علیه زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

برچسب‌ها:

نظر شما