شناسهٔ خبر: 26885829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بیگلری:

روحانی برای افزایش ارزش پول ملی تیم اقتصادی را ترمیم کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که برای جبران کاهش ارزش پول ملی باید تیم اقتصادی دولت ترمیم شود.

صاحب‌خبر -

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ارزش پول ملی 40 درص کاهش یافته است، اظهار داشت: ارزش پول ملی رابطه ای مستقیم با ارزش طلا و دلار دارد، هر چه طلا و دلار گران شود ارزش پول ملی کاهش می یابد.

 عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در شرایطی که دلار، ارز، سکه، مسکن و خودرو افزایش یافته است نشان دهنده کاهش پول ملی است.

نماینده مردم سقز در مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: در گذشته اگر فردی با پس انداز کردن یک میلیون تومان می توانست بعد از چندماه خودرو تهیه کند امروز بعد از چند سال پس انداز شاید بتوان خودرویی آبرومند خریداری کرد، این نشان کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

وی تاکید کرد: متاسفانه سیر صعودی قیمت ها و در واقع سیر نزولی ارزش پول ملی ادامه دارد و این اتفاق بار روانی منفی برای مردم به دنبال دارد، به همین جهت رئیس جمهور برای جبران شرایط نامناسب اقتصادی کشور باید در تیم اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کند.

بیگلری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: اگر دولت دست به ترمیم تیم اقتصادی خود نزند در واقع در حق مردم ظلم می کند.

این نمایند مجلس با اشاره به اینکه دولت مقصر اصلی نابسامانی اقتصادی را خارجی ها می داند، اظهار داشت: این نظریه را قبول ندارم، اگر سهم خارجی ها در نابسامانی اقتصادی ایران 10 درصد است، اعتقاد دارم که سهم مسئولان ایران در این موضوع 90 درصد است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اعمال تحریم های جدید نیز تاثیری بر کاهش ارزش پول ملی داشته با این حال تصمیم گیری های ضعیف مسئولان برای مقابله تحریم ها نقش بسزایی درکاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم داشته است./

پایان پیام

نظر شما