شناسهٔ خبر: 26885815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندارهرمزگان:

دستگاه های اجرایی ملزم به همکاری با پارک علم و فناوری هستند

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت فعالیت پارک های علم و فناوری، گفت: دستگاه های اجرایی موظف و ملزم به همکاری با پارک علم و فناوری استان برای توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایرج حیدری شامگاه یکشنبه در نشست شورای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان هرمزگان اظهار داشت: با وجود اهمیت پارک های علم و فناوری، جایگاه آنها در میان دستگاه های اجرایی به خوبی تبیین نشده که تحقق این مهم نیازمند تلاش و پیگیری شبانه روزی است.
وی با تاکید بر تقویت حوزه علم و فناوری ، گفت: علاوه بر اعتبار سالیانه ای که به پارک علم و فناوری استان تعلق می گیرد از منابع دیگر نیز باید برای پیشبرد اهداف پارک بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری استان در جهت کاهش چشمگیر مصرف انرژی در صنایع و افزایش بهره وری در بخش های مختلف حرکت کنند.
حیدری اظهار داشت: با استفاده از دانش های نوین می توانیم از بحران هایی نظیر خشکسالی عبور کنیم ولذا باید موانع پیش روی توسعه شرکت های دانش بنیان در استان ریشه یابی و در راستای رفع آنها اقدام شود.
وی با تاکید بر فعال شدن دانشجویان در پارک های علم و فناوری، گفت: پارک های علم و فناوری نقش مهمی در از بین بردن بی انگیزگی در دانشجویان و ایجاد انگیزه برای کسب علم و مهارت در آنها با ایجاد فضای با نشاط علمی دارند.
این مقام مسوول ابراز داشت: در صورت ارتباط نزدیک پارک های علم و فناوری دانشگاه ها با پارک علم و فناوری استان شاهد وحدت رویه ، هم افزایی و همکاری در زمینه فعالیت های فناورانه خواهیم بود.
7198/ 6048

نظر شما