شناسهٔ خبر: 26885779 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دانشگاه تاکید کرد

سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان "قدیمی" هستند

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان "قدیمی" هستند و باید با بازسازی بهسازی و زیبا سازی این فضاها مکانی شاد و ایمن را برای دانشجو معلمان ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معصومه علی‌نژاد 31 تیرماه در دوره منطقه‌ای توان افزایی سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: درصد زیادی از دانشجو معلمان در طول تحصیل در این سراها زندگی می‌کنند که لازم است برای پر کردن اوقات دانشجو معلمان در این سراها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مشاوره سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جذب دانشجو معلمان در سراهای دانشجویی وظایف سرپرستان این سراها را دوچندان می‌کند،ادامه داد: با موافقت وزارت علوم، در سال تحصیلی جدید 24 هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری در آموزش و پرورش به کار گرفته خواهند شد که با جذب این تعداد دانشجو معلم هنوز کمبود بیش از 150 نفر نیروی جدید در این سراها مشهود است که با جذب سرپرست‌یار دانشجو از بین دانشجو معلمان این کمبود رفع می‌شود.

علی‌نژاد با بیان اینکه سرپرستان سراهای دانشجویی نیروهای اثرگذار و موثر بر کیفیت دانشگاه هستند که می‌توانند دانشگاه را به یک نهاد کیفیت‌گرا تبدیل کنند، تاکید کرد: سرپرستان سراهای دانشجویی باید در دانشگاه فرهنگیان معلمی را تربیت کنند تا پس از چهار سال تحصیل بتواند 30 سال در جامعه به درستی انجام وظیفه کند.

وی با اشاره به اینکه دوره نظام آراستگی به عنوان کارگاه آموزشی در این دانشگاه برگزاری خواهد شد، افزود: با برگزاری این کارگاه در سراهای دانشجویی مشکلات این اماکن تا حدودی رفع شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل برنامه‌ریزی خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در سخنانی اظهار کرد: داشتن سواد عاطفی لازم است و نداشتن آن به منزله بی‌سوادی است.

حبیب‌الله آقاخانی با بیان اینکه نبود سواد ارتباطی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، افزود: سواد مالی نیاز امروز زندگی فردی و اجتماع است که اگر هنر مالی نباشد نمی‌توان کاری را انجام داد.

آقاخانی با تاکید بر اهمیت داشتن سواد رسانه‌ای، گفت: اگر سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان این سواد را نداشته باشند نمی‌توانند در کار خود موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: تربیت امری تعطیل شدنی نیست اما آموزش در ساعاتی تعطیل می‌شود پس لازم است نقش تربیتی در سرای دانشجویی به وجود آید.

آقاخانی تصریح کرد: دانشجو در دانشگاه فرهنگیان 168 ساعت در هفته با سرپرستان سراهای دانشجویی است و 140 ساعت از این زمان را در سراهای دانشجویی است که باید نقش تربیتی سرپرستان به درستی ایفا شود و برای دانشجویان برنامه موجود باشد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه عمل کرد و هر سرپرست باید برنامه محور باشد، اضافه کرد: انتظار داریم در سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نقش تربیتی ایجاد شود.

آقاخانی با تاکید بر پالایش سرپرستانی که توانمندی ندارند، گفت: این امر از سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز در حال انجام است.

مدیرکل برنامه‌ریزی خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: ارتقاء جایگاه مدیریتی سراهای دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان از برنامه‌های بلند مدت است.

به گزارش ایسنا، دوره منطقه‌ای دانش افزایی و ارتقای علمی سرپرستان سراهای دانشجویی با حضور 60 نفر از سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منطقه هفت و 10 کشور اعم از چهارمحال وبختیاری، کهگلویه و بویر احمد، لرستان و یزد و اصفهان به مدت دو روز در شهرکرد در حال اجرا است.
 

انتهای پیام

نظر شما