شناسهٔ خبر: 26885362 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با کودک قدرت طلب خود چه کنیم؟

یک روانشناس گفت: یکی از دلایلی که کودکان احساس قدرت و سلطه گری می‌کنند، ممکن است به دلیل خشم درون باشد.

صاحب‌خبر -

با کودک قدرت طلب خود چه کنیم؟

فاطمه منفرد پویا روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ارتباط با حس قدرت طلبی در کودکان اظهار کرد: هنگامیکه دلبستگی بین فرزند و والدین به درستی صورت نگرفته باشد، تبدیل به یک خشم درونی می شود و اگر والدین محیطی امن برای فرزند ایجاد نکنند، کودک  احساس غم و افسردگی می کند که این احساس به خشم تبدیل می شود و او این خشم را در قالب قدرت طلبی بروز می دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی اوقات خانواده فکر می کنند که چه خوب است که فرزندشان می تواند از خودش دفاع کند و به نوعی حق خودش را بگیرد، اما نمی دانند که این حس می تواند او را به فرزندی پرخاشگر در آینده تبدیل کند.

منفرد پویا عنوان کرد: یکی از راه های تشخیص و مبارزه با قدرت طلبی در کودکان، بازی درمانی و گرفتن تست های فرافکن است.

بیشتر بخوانید:با کودک بیش فعال خود چگونه رفتار کنیم؟ 

این روانشناس بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است کودک پرخاشگری و قدرت طلبی خود را به صورت کلامی بروز دهد که این پرخاشگری می‌تواند آثارش به مراتب بیشتر از پرخاشگری فیزیکی باشد. کودکانی که قدرت طلبی های کلامی دارند، می توانند آسیب بیشتری به اطرافیان برسانند؛ بنابر این از اجتماع دور شده و از گروه های دوستانه طرد می شوند.

منفرد پویا در پایان گفت: خانواده ها باید جرئت مندی را با فن بیان و تحلیل احساسات به فرزندان خود آموزش دهند. البته جرئت کودک به گونه ای نباشد که او در برابر تمام خواسته های دیگران  تسلیم شود، زیرا این موضوع خود نیز زمینه ساز مشکلاتی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما