شناسهٔ خبر: 26885353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

هیچ‌گاه عضو فراکسیون امید نبودم/ هیات رئیسه نقشی در لغو و ممانعت در تحقیق و تفحص‌ها و طرح‌ها ندارد/ با آقای ربیعی دوستم اما پای استیضاح او ایستادم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه من هیچگاه عضو فراکسیون امید نبودم، گفت: در زمان انتخابات لیست ائتلافی تشکیل دادیم که به آن نیز پایبند بوده و هستیم.

صاحب‌خبر -

«بهروز نعمتی»، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به بحث تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی گفت: من در جریان روند این موضوع نیستم اما در هر صورت باید دانست که نمایندگان حقی دارند و تحقیق و تفحص نیز یکی از حقوق آنها است.

وی افزود: ما به عنوان قانونگذاران کشور در برخی مسائل می گوییم که تحقیق و تفحص انجام شود، بنابراین تحقیق و تفحص از مجلس نیز هیچ ایرادی ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اظهارنظرهایی در خصوص عدم حضور وی در فراکسیون امید توضیح داد: من از ابتدای مجلس دهم به صورت رسمی عضو فراکسیون مستقلین ولایی شدم.

وی با بیان اینکه من هیچگاه عضو فراکسیون امید نبودم، افزود: در زمان انتخابات لیست ائتلافی تشکیل دادیم که به آن نیز پایبند بوده و هستیم. اما طبیعتا هر نماینده ای بر اساس تشخیص خود یک فراکسیون را برای عضویت انتخاب می کند و من نیز فراکسیون مستقلین ولایی را انتخاب کردم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شائبه هایی مبنی بر نفوذ هیات رئیسه در لغو و ممانعت در تحقیق و تفحص ها و برخی طرح ها گفت: اعضای هیات رئیسه مجلس هیچ نقشی در انجام یا عدم انجام تحقیق و تفحص ندارند. من به طور جدی معتقدم که تحقیق و تفحص، استیضاح و سوال از حقوق نمایندگان است و کسی هم نمی تواند از آن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در انجام وظایف نمایندگی مسائل رفاقتی را کنار می گذاریم، تصریح کرد: برای مثال من و آقای ربیعی سابقه 30 سال دوستی داشته و رفت و آمد خانوادگی داریم اما تصمیم به استیضاح وی گرفته و تا پایان آن نیز ایستادگی کردم و اتفاق خاصی هم نیافتاد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بعید می دانم هیات رئیسه در تحقیق و تفحص ها و سایر طرح ها دخالتی کنند، توضیح داد: پیرامون برخی مسائل با بنده مشورت می کنند و من نیز نظر خود را به آنها می گویم اما این امر به معنای ایجاد اختلال یا ممانعت در طرح ها و تحقیق و تفحص ها نیست و البته امکان ممانعت هم وجود ندارد.

نظر شما