شناسهٔ خبر: 26885213 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تونس تصویب قانون «کشور یهود» را محکوم کرد

وزارت خارجه تونس امروز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، خواستار حمایت بین‌المللی از فلسطینیان شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه تونس در بیانیه خود ضمن محکوم کردن تصویب قانون «کشور یهود» در کنست رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این اقدام بار دیگر ثابت کرد که رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد و حقوق تاریخی ملت فلسطین به خصوص حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف را نادیده می‌گیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه تونس با اشاره به جنبه‌های تبعیض‌آمیز این اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی، درباره خطرات آن برای تلاش‌های مربوط به احیای روند سازش هشدار داده شده است.

تونس همچنین از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست به مسئولیت خود برای حمایت از ملت فلسطین و حفظ حقوق این ملت و وضعیت حقوقی و تاریخی اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شریف، عمل نمایند.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه با ۶۲ رای موافق و ۵۵ رای مخالف در قرائت سوم، این لایحه را تصویب و به قانون تبدیل کرد تا بدین ترتیب زمینه قانونی برای حذف اعراب و مسلمانان را فراهم کند.

این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای یهودیان اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

نظر شما