شناسهٔ خبر: 26885159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ویژگی‌های بارز آیت‌الله مرتضی‌تهرانی از نگاه مراجع عظام تقلید

مراجع عظام تقلید، علما و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهرانی با صدور پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهرانی مراجع عظام تقلید، علما و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

ارادت به امام راحل (ره) در شخصیت آیت‌الله تهرانی مشهود بود

آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهران را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت این مرجع تقلید آمده است: ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آقای حاج شیخ مرتضی تهرانی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تأثر و تألّم شد، این شخصیت بزرگوار عمری را در ترویج معارف اسلامی و مکتب اهل‌بیت (ع) صرف کرد و از این رهگذر توانست قلوب بسیاری از مردم خصوصاً جوانان را متوجه ذات اقدس حق کند و در مسیر اطلاعت و بندگی راهنمایی سازد.

در ادامه این پیام تصریح‌شده است: اخلاص در عمل و صداقت در کلام و رفتار، تواضع و مردمی بودن از صفات دیگر ایشان بود و ارادت به امام راحل و نهضت آن بزرگوار در ایشان مشهود بود. فقدان این عالم پرهیزکار را به حوزه‌های علمیه و بیت مکرّم و آقازادگان تسلیت عرض کرده و علو مقام برای آن فقید سعید از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

آیت‌الله تهرانی در اخلاق و طی سلوک نمونه بود

در پیام تسلیت آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: خبر رحلت آیت‌الله آقاى حاج شیخ مرتضى تهرانى موجب تأسف شدید شد، این عالم ربانى که از اساتید برجسته‌اى همچون حضرت آیت‌الله بروجردى، امام راحل و علامه طباطبایى و معلمان اخلاق زمان خود استفاده کرده بود، به سهم خود شاگردان فراوانى تربیت کرد که در اخلاق و طی سلوک نمونه بودند.

در این پیام اضافه‌شده است: اینجانب این ضایعه مولمه را به بیت شریف آن عالم ربانى و تمام علاقه‌مندان ایشان و حوزه علمیه تهران صمیمانه تسلیت عرض مى‌کنم. علو درجات آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل براى بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

استاد هادوی تهرانی در پیامی ارتحال آیت‌الله مرتضی تهرانی را تسلیت گفت:

 

در پیام استاد هادوی آمده است: خبر ارتحال فقیه سالک حضرت آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی رضوان‌الله علیه موجب نهایت تأسف و تأثر شد، ایشان در طول دهه‌های متمادی با تمام وجود به تربیت نفوس مستعد مشغول بود و بی‌شک فقدان این استوانه فضیلت و پارسایی ثلمه‌ای است که چیزی آن را جبران نمی‌کند.

در این پیام اضافه‌شده است: این روز‌ها که ستارگان آسمان کمال در گوشه و کنار این سرزمین یکی پس از دیگری افول می‌کنند، افزون بر اندوهی جانکاه، نگران این هستیم که مبادا چنین حوادثی نشانه‌ای بزرگ از ابتلایی سخت برای ما باشد و امیدواریم که به برکت صالحان پیدا و پنهان و دعای آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست، از این عقبه کئود به‌سلامت گذر کنیم.

در پایان پیام خاطرنشان شده است: این‌جانب، این ضایعه اسفناک را به حضور مقدس مراجع بزرگوار تقلید دامت اظلالهم و رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ تهران عاصمه شیعه و تمام ارادتمندان و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند به تمام بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

آیت‌الله تهرانی، معلم و هادی جویندگان و مشتاقان معنویت و حقیقت بود

در متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت‌الله مرتضی تهرانی که با امضای آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی این نهاد حوزوی صادرشده، آمده است: ارتحال عالم متقی و فقیه عالی‌قدر حضرت آیت‌الله آقای حاج‌آقا مرتضی تهرانی (رحمة‌الله‌علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

در این پیام تسلیت اضافه‌شده است: این استاد برجسته اخلاق با نورانیت و فضائل سرشار علمی و عملی خود، معلم و هادی جویندگان و مشتاقان معنویت و حقیقت بود و در تربیت نفوس مؤمنین و تقویت فضایل اخلاقی در جوانان همتی بلند و پرفیض داشت.

در پایان پیام خاطرنشان شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض کرده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

نظر شما