شناسهٔ خبر: 26885056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گرامی: مسئولان صلاح ندیدند یک دختر سه گانه‌کار به بازی‌های آسیایی برود / به راهم ادامه می‌دهم

بانوی سه گانه کار ایران گفت: مسلما اگر مسئولان صلاح ندانند که یک خانم در رشته سه گانه بازی‌های آسیایی شرکت کند، به آن احترام خواهم گذاشت و امیدوارم بتوانم به مسابقه دادن با حجاب اسلامی ادامه دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سه گانه توانست نظر مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را جلب کند تا برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اعزام شود. ستاد عالی بازی‌های آسیایی تنها یک سهمیه آن هم در بخش بانوان به سه گانه داد تا شیرین گرامی که سال ۲۰۱۳ با تابو شکنی اولین بانویی ایرانی بود که با حجاب اسلامی در مسابقات جهانی سه‌گانه شرکت کرد، شانس ایران داشته باشد که اولین بانویی باشد که در رشته سه‌گانه بازی‌های آسیایی هم شرکت می‌کند اما در شرایطی که گرامی خود را برای بازی های آسیایی آماده می‌کرد، ناگهان خبر رسید که با اعزام گرامی به بازی‌های آسیایی مخالفت شده و قرار است سهمیه او به مردان داده شود تا یک مرد سه گانه گار به بازی‌های آسیایی برود.

این بانوی سه گانه کار در گفت و گو با ایسنا درباره دلیل نرفتنش به بازی‌های آسیایی و اینکه این اتفاق بر روی انگیزه‌اش برای حضور در مسابقات مختلف آن هم  با حجاب اسلامی تاثیر گذار بوده است یا خیر ، بیان کرد: دلیلی که تصمیم گرفتم از مسئولان ایران مجوز بگیرم تا به عنوان یک دختر ایرانی در مسابقات شرکت کنم و البته به تمام قوانین و حساسیت‌ها احترام بگذارم، این آرزو بود که با گرفتن این مجوز، به تمامی بانوان ایران فرصت و انگیزه برای شرکت در ورزش سه گانه (یعنی شنا, دوچرخه سواری و دویدن) داده شود تا همه از منافع و تاثیراتش بهره مند شوند. شنا، سوارکاری و دو ومیدانی از جمله ورزش‌هایی که در اسلام روی آنها تاکید شده است.

او ادامه داد: دفعه اول که به مسئولان مراجعه کردم، بیش از چهار سال قبل بود. تقریبا شش ماه گفت وگو انجام دادیم با طراحی لباسی که  با لطف بزرگ یکی از شرکت های داخلی تولید لباس ورزشی انجام شد و وزارت ورزش آن را قبول کرد، مجوزم شب پیش از مسابقات جهانی سه گانه در لندن صادر شد و و برای اولین بار به عنوان یک خانم ایرانی در این مسابقات شرکت کردم. بعد از مسابقه، هیچ وقت انتظار چنین بازتابی از حضورم  در رسانه های داخلی و خارجی نداشتم و هیچ وقت انتظار نداشتم حجم زیادی از خانم ها از هر گوشه و کنار دنیا با من تماس بگیرند و بگویند ما همیشه آرزو شرکت در ورزش سه گانه داشتند ولی فکر نمی‌کردند به خاطر پوششان امکان‌پذیر باشد.

گرامی هم چنین گفت: الان تقریبا ۴ سال است برای مسابقات سه گانه از مسئولان درخواست مجوز می‌کنم تا به نمایندگی از ایران در مسابقات شرکت کنم. به لطف مسئولان خیلی وقت ها مجوز صادر می‌شود. گرچه گاهی شب قبل از مسابقه یا حتی روز مسابقه این مجوز را می‌دهند اما هر دفعه که در مسابقه ای شرکت می‌کنم، پیغام‌های زیادی از بانوان در سراسر دنیا دریافت می‌کنم. دلیل اینکه دوست داشتم به نمایندگی از ایران در بازی‌های آسیایی شرکت کنم هم به این علت بود که فکر می کنم بخش بزرگی از خانم های ساکن آسیا از دیدن سه گانه کاری که با حجاب اسلامی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند انگیزه می‌گیرند و شاید موجب شود آنها هم از اثرات مثبت این ورزش بهره‌مند شوند.

بانی سه‌گانه کار با اشاره به عدم حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و کم نشدن انگیزه‌اش تاکید کرد: مسئولان صلاح ندیدند یک دختر سه گانه‌کار در بازی‌های آسیایی شرکت کند. من یک ورزشکار بیش نیستم و سطح معلوماتم در حدی نیست که بفهمم مسئولان چرا این چنین صلاح دانستند. اما آدم به هر موضوعی بنگرد، هم نکات مثبت دارد و هم منفی. برای نمونه در فوتبال نکات منفی را  درونش می توان پیدا کرد اما از طرفی علاقه به فوتبال به گونه ای است که باعث شده هر پسر بچه ای توپی در دست بگیرد و در کوچه و پس کوچه ها صدای نشاط شان شنیده می شود. درواقع آدم از مقدس ترین شرایط هم می تواند استفاده کند بنابراین چرا نباید روی نکات مثبت تمرکز کنیم یا منافع مثبت را به اشتراک بگذاریم؟مسلما اگر مسئولان صلاح ندانند که یک خانم  در رشته سه گانه بازی های آسیایی شرکت کند، به آن احترام خواهم گذاشت. ولی امیدوارم بتوانم به مسابقه دادن با حجاب اسلامی ادامه دهم، اگر به عنوان ایرانی صلاح دیده نمی شود به عنوان یک انسان شرکت می کنم. انسانی که در زندگی تحت تاثیرتعدادی خانم های محجبه بوده و کمال احترام را برایشان دارد.

او ادامه داد: انسانی که مادر بزرگ و پدر بزرگش، بزرگترین الگوی های زندگی اش، سعی کردند به او قدرت ایمان و توکل را بیاموزند که آدم برای آرزوها و انگیزه هایش سخت می‌کوشد و در درجه اول از  او یعنی خدا کمک و هدایت می خواهد. انسانی که توسط مادری بزرگ شده که به او یاد داد با تمام وجود عشق بورزد و خوشی و نعمت های زندگی اش را برای دیگران هم بپسندد.در نتیجه، به عشق و یاد و احترامشان و در شکرانه تمام نعمت های زندگی ام، دوست دارم در حد توان خود کوشش کنم تا به این راه ادامه دهم تا آنچه آنقدر در زندگی من تاثیر مثبت داشته، یعنی شنا، دوچرخه و دو را با افراد دیگر هم بتوانم به اشتراک بگذارم. به عشق تمام بانوانی که در طی این چند سال آنقدر لطف ، محبت و امید به من نشان دادند که شاید بشود با حجاب اسلامی هم در ورزش سه گانه شرکت کرد.

گرامی با اشاره به زمانی که ورزش را شروع کرد، گفت: زمانی که ورزش را شروع کردم، هدفم نه بازی‌های آسیایی بود نه مسابقات قهرمانی جهان. نگاهم به ورزش صرفا به عنوان تفریح و سلامتی بود. چراکه همراه ورزش نشاط است.اولین مرتبه که به ورزش سه گانه روی آوردم، به هیچ عنوان فکر نمی‌کردم چقدر بر زندگی شخصی ام تاثیر بگذارد.اول اینکه برایم سلامتی جسمی به ارمغان آورد که باعث شد قدرت بدنی ام بیشتر شود و حتی بربیمارهای مختلف هم غلبه کنم. دوم سلامتی روانی برایم داشت که شاید یکی از تاثیر گذارترین فواید ورزش است و به غلبه بر افسردگی و استرس و داشتن روابط سالم ، نشاط و آرامش کمک میکند. در آخر ورزش سلامت روحی را به همراه دارد که بی شک از سلامت جسمانی جداناپذیراست. ورزش برای من به عنوان یک تفریح  با دوستانم شروع شد، ولی تاثیراتش در زندگیم فراتر از آنچه که تجسم می کردم بود و در نهایت نه تنها در زندگی من، بلکه شاهد تاثیرش روی ورزشکاران اطرافم بودم. برای ادامه دادن این راه درخواستم در درجه اول کمک و هدایت از خدا است که اگر صلاح می داند  این راه را ادامه دهم، چه از طریق حضور در بازی های آسیایی چه از را ه دیگر. امیدوارم خود ره گشای من باشد و اگر هم صلاح نداند که بی شک نخواهم توانست در این راه ادامه بدهم.

انتهای پیام

نظر شما