شناسهٔ خبر: 26884893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاوروف با وزیر خارجه اردن درباره اوضاع سوریه گفتگو کرد

­سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با همتای اردنی خود درباره اوضاع در جنوب غرب سوریه و انتقال کلاه سفید‌ها به اردن گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

لاوروف با وزیر خارجه اردن درباره اوضاع سوریه گفتگو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ­سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با همتای اردنی خود درباره اوضاع در جنوب غرب سوریه و انتقال کلاه سفید‌ها به اردن گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد لاوروف با ابتکار طرف اردنی در گفتگوی تلفنی با ایمن الصفدی به ویژه اوضاع در جنوب غرب جمهوری عربی سوریه را بررسی کرد.

بر اساس این بیانیه، ایمن الصفدی، لاوروف را از ورود کلاه سفید‌ها به اردن و اینکه از آنجا به کشور ثالث منتقل خواهند شد، مطلع کرد.

وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت کمک به حکومت سوریه در بازسازی بعد از جنگ و همچنین اهمیت بازگشت هر چه سریع‌تر آوارگان به کشورشان تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، ایمن الصفدی از تلاش‌های روسیه با هدف تسهیل بازگشت آوارگان سوری از جمله از اردن به سوی کشورشان قدردانی کرد و از عزم کامل امان برای همکاری به منظور حل و فصل مسائل مرتبط با آن خبر داد.

دمشق کلاه سفید‌ها را که به ویژه تحت حمایت مالی لندن و واشنگتن هستند به ارتباط با گروه‌های افراط گرای فعال در سوریه و کمک به تروریست‌های زخمی شده در حملات متهم می‌کند.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره گفتگوی لاوروف با وزیر خارجه اردن با محوریت سوریه

برچسب‌ها:

نظر شما