شناسهٔ خبر: 26884021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

پیرامون کارتون های جدید «راکی و بول وینکل»

مصاحبه ای با تارا استرانگ؛پخته تر و زرنگ تر از گذشته

صاحب‌خبر -

بانی فیلمسینمای جهان: شرکت آمازون از شش هفته پیش پخش نسخه های جدید کارتون های معروف راکی و بول وینکل را در آمریکا و اروپا آغاز کرده و در این میان صحبت کردن به جای کاراکتر راکت جی اسکوییرل یا همان راکی به تارا استرانگ سپرده شده است. برای شناختن هر چه بیشتر توان حرفه ای تارا استرانگ باید به کاراکترهای انیمیشنی و کارتون های متعدد دیگری همچون ری ون، هارلی کویین، تیمی ترنر، بن تینسون و بن بابلز و یا تعدادی دیگر از کارتون های مورد علاقه ایام نوجوانی تان رجوع کنید و هر جا که تکنیک و مهارتی ویژه در حرفه صداپیشه گی مستقر باشد، مکانی است که احتمالاً استرانگ در آن حضور دارد. استرانگ در مورد راکی و بول وینکل های جدید که البته از ۳ قسمت ۱۱۵ دقیقه ای در حال حاضر فراتر نمی رود، حرف های زیادی برای گفتن دارد و بخصوص از روند جالب قصه گویی در این مجموعه که به قدری با هیجان آمیخته است که هر فرد حاضر را به تحرک فراوان وا می دارد. استرانگ معترف است که کارش اصلاً آسان نبود و مدتی طول کشید تا ریتم این نقش و صدای آن را پیدا کند و تبدیل به یک راکی واقعی شود.

 خانم استرانگ، اولین خاطراتی که از دیدن نسخه های اوری ژینال راکی و بول وینکل در گذشته بالنسبه دور دارید، چیست؟
– اولین باری که معانی آن را گرفتم و بسیار هم از آن لذت بردم، پنج- شش سال بیشتر نداشتم و بدیهی است که به همین سبب خاطرات زیادی را برایم زنده کند.
 لابد همان مجموعه سبب شد شما به صداپیشه گی در انیمیشن ها احساس علاقه و در نهایت در همین حرفه آغاز به کار کنید.
– در ابتدای قضیه نه و این طور نبود که از همان خردسالی و یا نوجوانی در این زمینه اتخاذ تصمیم کنم. البته از همان زمان دوست داشتم به کارهای هنری بپردازم و مثلاً در صنعت موسیقی و آواز باشم. در سال های بعدی متوجه اهمیت و جذابیت حرفه صداپیشه گی شدم و این از طریق بذل توجه به برخی کارتون های دیگر مانند فیلنستونز و The Smurfs هم بود.
 چه زمانی مطلع شدید که طرح ساخت قسمت های جدید راکی و بول وینکل در دست اقدام است؟
– تهیه کنندگان این نسخه های تازه فراخوان عمومی دادند و برای جذب صداپیشه های مورد نیاز اعلام آمادگی کردند و من به سرعت نزد خود حس کردم که این یک تجربه تازه و جالب خواهد بود. در همین راستا شروع به اتبیاع و تماشای مجدد قسمت های مختلف نسخه اوری ژینال این مجموعه کردم و هر چه را که مربوط به گذشته می شد، از نو در ذهنم مرور کردم. ابتدا در مورد درخواست من جوابی نرسید و فکر کردم قضیه تمام است و سهمی در این بازسازی نخواهم داشت اما دو ماه بعد از نو تماس گرفتند و خواستار یک آزمون مجدد شدند. در جریان دیدار دوم مان گفتند از صدای قبلی راکی در این مجموعه راضی اند اما به آن فرد دسترسی ندارند و سپس نام مرا مطرح کرده اند و تنها ترس و عامل بازدارنده شان این بوده که من در آثار هنری متعددی صداپیشه گی کرده ام و در اینجور موارد حتماً شرط می گذارند که یک صدای تازه کشف و استفاده شود.
 در نهایت چه اتفاقی افتاد؟
– آنها پذیرفتند که دلایل استفاده مکرر از من توانایی هایم بوده است و در نتیجه از جذب من رویگردان نشدند. البته اسکات فلوز که از مدیران اجرایی اصلی این ورسیون تازه است، از همان ابتدا به آنها گفته بود که مرا بیاورند.
 در نهایت شما برای جانشینی «جون فورای» انتخاب شدید که صدای کاراکتر راکی را در ورسیون های اوری ژینال این مجموعه تأمین کرده بود. در این باره چه احساسی داشتید؟
– طبیعی است که گرفتن جای آن بانوی هنرمند بسیار سخت بوده باشد و او چنان مورد علاقه و احترام مردم قرار داشته که تکرار کارها و دستاوردهایش غیرممکن نشان می دهد. کلاً راضی کردن یک نسل تازه از بینندگان این سریال به شنیدن و پذیرش صدای من به عنوان تأمین کننده صدای راکی تلاش عظیمی را می طلبید ولی وقتی بعد از گذشت مدتی برخی هواداران گفتند حتماً جون فورای هم از تلاش شما احساس افتخار می کند و در آن زمان احساس راحتی خیال و رضایت کردم.
 اسکات فلوز که شما هم نامش را آوردید، گفته است شما پروسه کشف و اجرای صدای راکی را در زمان تهیه این مجموعه تجربه کردید و به واقع روز به روز جلوتر رفتید و کامل تر شدید.
– او البته برخی نقایص مرا پنهان کرده زیرا در تمرینات نخست و حتی چند اپیزود اول سریال صدای راکی را آنقدر بد ارائه می کردم که مردم فکر می کردند این صدای یکی از کاراکترها در محصولات تلویزیونی دیگری مثل «والدین پیر منصف» و یا سین فیلد است. من فقط در ازای زمان و با تمرین و تمرین و کار هر چه بیشتر به صدایی رسیدم که برای کاراکتر راکی می خواستید. البته یک مسئله دیگر هم در این راستا به من بسیار کمک کرد.
 کدام مسئله؟
– اینکه آنها می خواستند راکی نسبت به اپیزودها و سالهای قبلی پخته تر و زرنگ تر باشد و این احساسی بود که خود من نیز داشتم. در نهایت براد نورمن یکی از عوامل اصلی تولید این سریال مرا به این سو سوق داد که صدایم را از نو تا سر حد امکان شبیه به صدای راکی کنم.
 طریقه صداگذاری روی کاراکترها چگونه بوده است. همگی کنار یکدیگر پشت میکروفون حرف می زدید و یا هر کسی می آمد و رل اش را ایفا می کرد و می رفت و نیز بعدی می آمد؟
– روش اول اجرا شد و همین مسئله شیرینی کار را بیشتر کرد زیرا همیشه اسباب سرور می شود که صداپیشه ها و بازیگران یک فیلم به طور گروهی و کنار یکدیگر به کار خود بپردازند. من از تجربه و شور و علاقه همکارانم طی زمان تهیه این فیلم به وجد آمدم و همین مسئله کمک کرد کار بهتری را ارائه بدهم و خودم را به سطح سایرین برسانم.
 شوخی ها و فرهنگ تازه ورسیون های اخیر راکی و بول وینکل با آنچه در گذشته آمده تفاوت آشکاری دارد و اوضاع مدرن تر شده است. این تضاد را چطور حل کردید؟
– من فکر می کنم هر دو دسته قدیمی ها و جدیدی ها از دیدن این فیلم ها لذت برده اند زیرا هم سنت گرایی کارهای اولیه از این سریال حفظ شده و هم شوخی هایی ضمیمه کار شده که فقط نسل جدید و جوان با آن احساس همسویی می کند. لذتی که ما در زمان تهیه این فیلم بردیم، فراوان و غیرقابل وصف بود و در نتیجه گاهی فکر می کنم چندان نیازی نبود که برای بازی و صداپیشه گی در این فیلم به ما دستمزد هم بدهند و چون پول گرفتیم، گاه احساس می کنم که جنایت کرده ایم!
 در نهایت مردم از این نسخه های تازه «راکی و بول وینکل» چه برداشتی باید داشته باشند؟
– وقتی در محافل و مجالس ظاهر می شوم، مردم با احتساب پیشینه ام در این رشته از من به خاطر آنچه حفظ رویاهای کودکی و نوجوانی شان از طریق تلاش های من نامیده می شود، تشکر می کنند و در نتیجه آرزو دارم این فضا ادامه یابد. به نظر آنها من با صداپیشه گی طولانی ام در یک سری فیلم و مجموعه محبوب آنها دوران شیرینی را برایشان رقم زده اند و سهم ام در زندگی شان بیش از حد تصور است و اگر این صحت داشته باشد، باید خودم را در این راه مصمم و همچنان پیشتاز نگه دارم.
منبع: Newyorker

نظر شما