شناسهٔ خبر: 26883820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بانک و بیمه

صاحب‌خبر -

تمدید تغییر ساعت کار شعبه‌های بانک پاسارگاد 

 ساعت کار شعبه‌های بانک پاسارگاد تا اطلاع ثانوی مطابق با ساعت کار اعلام شده در تیر ماه خواهد بود. در راستای کاهش مصرف انرژی و براساس مصوبه هیات وزیران و تصمیمات استانداری‌های کشور، ساعت کار کلیه شعبه‌های بانک پاسارگاد تا اطلاع ثانوی مشابه ساعت کاری تیر ماه است.کلیه‌ی شعبه‌های بانک در تمامی استان‌ها به جز بوشهر و خوزستان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 7:00 تا 13:30 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 7:00 تا 12:30 آماده‌ی خدمت به مشتریان ارجمند هستند. همچنین مشتریان می‌توانند در شعبه‌های بوشهر و خوزستان، از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 7:00 تا 12:30 از خدمات بانک برخوردار شوند.هم‌میهنان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل فرمایند.

جشنواره بانک گردشگری برای پایانه‌های فروش

 جشنواره پایانه‌های فروشگاهی بانک گردشگری با اهداف ترویج خدمات این حوزه و رفع نیازهای صاحبان کسب‌وکار آغاز شد. به گزارش روابط عمومی، در راستای ترویج خدمات گسترده بانک در حوزه پایانه‌های فروشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش استفاده از کاغذ در معاملات و ارائه خدمات به صاحبان کسب‌وکارها، این جشنواره تحت عنوان «هشتواره پایانه‌های فروشگاهی(POS)» با ارائه فهرستی از جوایز تشویقی از اواخر تیر تا پایان شهریور برگزار می‌شود. در این جشنواره علاوه بر امکان بهره‌مندی از جوایز متنوع، فرصت دریافت تسهیلات با شرایط مناسب نیز برای صاحبان پایانه‌های فروش مهیا است.گفتنی است بانک گردشگری در راستای توسعه خدمات ویژه به صاحبان کسب‌وکار، پیش از این نیز جشنواره‌های موفقی را در حوزه بانکداری الکترونیک و خدمات نوین پرداخت برگزار کرده است. 

آغاز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه دربانک ملت

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده کمیته امداد امام (ره) براساس سهمیه سال ۹۷ در بانک ملت آغاز شد. ا ابلاغ دستورالعمل اجرایی تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و کارفرمایان معرفی شده کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس سهمیه سال ۹۷، پرداخت این تسهیلات در شعب بانک ملت آغاز شد.این تسهیلات در راستای اجرای مصوبه هیات مدیره بانک ملت و تفاهم نامه منعقده فی مابین بانک وکمیته امداد امام خمینی (ره) به معرفی شدگان این کمیته پرداخت می‌شود.براساس این گزارش، معرفی شدگان از زمان وصول معرفی نامه به شعب بانک ملت یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک و دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.این تسهیلات، قرض‌الحسنه، در سه نوع مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی و با سقف فردی ۵ ،۲۰ و ۱۰۰ میلیون تومان به معرفی شدگان پرداخت خواهد شد.این گزارش حاکی است مدت بازپرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کارفرمایی به ترتیب ۳۶، ۴۸ و ۶۰ ماه خواهد بود.براساس اعلام بخش اعتباری بانک ملت، آن دسته از معرفی شدگان از محل سهمیه سال ۹۶ که نسبت به تکمیل پرونده و وثیقه و ترهین وثایق اقدام کرده اند اما موفق به دریافت تسهیلات نشده اند نیز می‌توانند با دریافت معرفی نامه جدید از کمیته امداد از سهمیه سال ۹۷ بهره مند شوند.

رشد استقبال خانه اولی‌ها از تسهیلات بانک مسکن 

مانده سپرده صندوق پس انداز مسکن یکم در پایان خردادماه امسال معادل ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که نشان از استقبال متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ارزان قیمت دارد. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، گفت: صندوق پس انداز مسکن یکم ارزان ترین تسهیلات پیش بینی شده در سبد تسهیلاتی بانک مسکن است که ویژه متقاضیانی است که برای بار نخست قصد ورود به بخش خرید بازار مسکن را دارند. این تسهیلات به دو صورت زوجین و انفرادی و با نرخ سود تک رقمی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.وی عنوان کرد: مانده سپرده این صندوق در پایان خردادماه سال جاری معادل 6 هزار و 874 میلیارد تومان و به تعداد 339 هزار و 305 فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل 70 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده یک سیر صعودی میزان ورود و ثبت نام متقاضیان خرید مسکن به این صندوق پس انداز است.به گفته وی مانده سپرده صندوق در پایان خردادماه سال گذشته معادل 4 هزار و 49 میلیارد تومان بوده است.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در حال حاضر سقف تسهیلات این حساب در شهر تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۴۰ میلیون تومان است. 

تامین حداکثری اقلام مورد نیاز بانک ملی ایران
 از بازار داخلی

معاون پشتیبانی بانک ملی ایران گفت: این بانک با تامین حداکثری اقلام مورد نیاز خود از بازار داخلی، حمایت از کالای ایرانی را به معنای واقعی محقق کرده است. عباس شفیعی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر سطح پوشش تولیدات داخلی تا حوزه بسیاری از تجیهزات مورد نیاز صنعت بانکداری پیش رفته است، افزود: امروز ما دستگاه‌های خودپرداز، دوربین‌های مداربسته و کامپیوترهای یکپارچه بدون کیس (AIO) را با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تولیدات داخل تهیه می‌کنیم. وی با اشاره به این که تنوع و تعدد تجهیزات مورد نیاز بانک زیاد است، ادامه داد: با وجود برخی محدودیت‌ها، سعی شده اکثر خریدها در بستر سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) که مبنای آن عرضه و تقاضای کالای ایرانی است، انجام پذیرد. به گفته شفیعی، در بخش خریدهای عمده بانک طی سال گذشته از 18 فقره مناقصه عمومی به ارزش1533 میلیارد ریال که در مرکز انجام شده ، بالغ بر 86 درصد تجهیزات بانکی و ماشین‌های اداری خریداری شده از محل تولیدات داخلی بوده است. 
 

نظر شما