شناسهٔ خبر: 26883783 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عملیات جدید ائتلاف متجاوز سعودی در ساحل غربی یمن

منابع نظامی یمن از عملیات هلی‌بُرن ائتلاف سعودی به منظور کمک و ارسال هوایی تسلیحات برای شبه‌نظامیان مستقر در ساحل غربی این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

 ائتلاف سعودی روز یکشنبه حملات خود به بندر و استان «الحدیده» واقع در غرب یمن را تشدید کرده است. منابع خبری وابسته به انصارالله گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف، روز یکشنبه چهار بار به منطقه «العلوی» در شهرستان اللحیه در استان الحدیده حمله کردند و شهرستان «التحتیا» و حومه «زبید» را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی یکشنبه شب نیز برای کمک تجهیزاتی و تسلیحاتی به شبه نظامیان وابسته به ائتلاف، در غرب یمن عملیات هلی‌برن انجام داده است.

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفته که این عملیات در راستای حمایت از مزدوران ائتلاف در ساحل غربی یمن صورت گرفته است.

پگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله در واکنش به ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی، پادگان «عنبره» متعلق به شبه نظامیان را در شمال منطقه یختل در ساحل غربی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چندین نفر از آنها کشته و یا زخمی شدند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با هفته‌نامه «لا» اعلام کرد که نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی ائتلاف سعودی و عدم شناخت مردم و مقاومت آنها، از جمله علل شکست این ائتلاف در جنگ الحدیده و ساحل غربی یمن است.

محمد عبدالسلام تصریح کرد که پس از سه سال و نیم جنگ مستمر متجاوزان علیه یمن، جنگ الحدیده و ساحل غربی به کشورهای اشغالگر آموخت که به دلیل نداشتن استراتژی نظامی و سیاسی و نشناختن مردم یمن است که با شکست مواجه می‌شوند. این در حالی است که در کنار ائتلاف متجاوز، کشورهای زیادی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس هستند که با تمامی تجهیزات نظامی خود در جنگ علیه یمن شرکت دارند و به این ائتلاف کمک می‌کنند.

نظر شما