شناسهٔ خبر: 26883711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

فوتبال در محاصره «ژن»‌هاي خوب!

درحالي که کمتر از چهار روز ديگر به آغاز هجدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باقي مانده، سازمان ليگ هنوز نتوانسته مجري تبليغات محيطي را نهايي کند و درحال مذاکره با آقازاده‌هاست!

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود ، سالهاست سازمان ليگ براي انتخاب مجري و کارگزار تبليغات محيطي فوتبال با مشکل مواجه است و هر قراردادي منعقد کرده مشکلات خاص خودش را داشته و نه تنها حق باشگاه به آن‌ها داده نشده بلکه بخش عمده پول هم به فوتبال نرسيده است.

فصل هجدهم ليگ برتر درحالي از روز چهارم مرداد آغاز مي‌شود که سازمان ليگ هنوز بخش عمده‌اي از مبلغ قرارداد فصل گذشته که گفته مي‌شود 50  ميليارد تومان از مبلغ 67 ميليارد کل قرارداد است را دريافت نکرده و مجري تبليغات محيطي به تعهداتش عمل نکرده است.

با اين حال مسئولان سازمان ليگ حدود يک ماه پيش مذاکره براي انتخاب شرکت مجري تبليغات محيطي را آغاز و با برگزاري مناقصه شرکت برنده را انتخاب کردند و پيش قرارداد‌ها هم با اين شرکت امضا شد. البته قرارداد نهايي از سوي سازمان ليگ امضا نشد.

در اين مورد گفته شد که مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال بنابر ملاحظاتي نخواسته سازمان ليگ با اين شرکت قرارداد ببندد. با اين تفاسير مسئولان سازمان ليگ درحالي که يک بار مناقصه تبليغات محيطي را برگزار کردند و برنده هم مشخص شد، اما با اين دليل که شرکت فوق بدهکار است حاضر نشدند قرارداد نهايي را امضا کنند.

اين در حالي است که برخي شرکت‌ها که با آقازاده‌ها اداره مي‌شوند مذاکراتي را با سازمان ليگ داشته اند و به واسطه ارتباطات و رابطه‌هايي که وجود دارد قصد گرفتن تبليغات محيطي فوتبال را دارند. پول فوتبال زير زبان اين افراد مزه کرده و رفته رفته مي‌خواهند کل فوتبال را در اختيار داشته باشند.

يکي از اين آقازاده‌ها سالهاست که از کنار فوتبال و سامانه‌هاي پيامکي کسب درآمد مي‌کند و توانسته يک آقازاده ديگر را مسئول شرکت ديگرش کند و حالا آقازاده دوم هم وارد مذاکره با مسئولان فوتبال شده تا بتواند راه دوستش را ادامه دهد!

سازمان ليگ که در فاصله چهار روز تا مانده به شروع ليگ هجدهم هنوز نتوانسته تکليف مجري تبليغات محيطي فوتبال را مشخص کند، مذاکراتي را با چند شرکت دنبال کرده و قرار است بزودي همکار خود در تبليغات محيطي را معرفي کند.

در همين راستا دو آقازاده که از ژن‌هاي خوب هستند، مذاکراتي را با مسئولان سازمان ليگ انجام دادند. حمايت يک نماينده مجلس و يک مديرعامل از اين آقازاده در ورودشان به فوتبال بي تاثير نيست و سازمان ليگ هم بي ميل نيست با اين افراد قرارداد امضا کند.

بزودي مشخص خواهد شد که برنامه سازمان ليگ براي تبليغات محيطي ليگ هجدهم چيست؟ اما با توجه به سوابق قبلي خيلي نبايد اميدوار بود که باشگاه‌ها از اين درآمد عايدي چشمگيري داشته باشند. شايد نفرات ديگري به جاي باشگاه‌ها از اين قرارداد‌ها نفع ببرند!

@navaddaily
 

نظر شما