شناسهٔ خبر: 26883699 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

۵۸ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی فرهنگیانند
 
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری آخرین آمار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار بازنشستگان مربوط به تهران و کمترین آمار مربوط به استان ایلام است. به گزارش ایسنا، انتظاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر سه ماه یکیار کل جامعه مخاطب را آمارگیری می‌کنیم گفت: طبق گزارشات از ابتدای تشکیل تا پایان خرداد امسال، مجموعا یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۲۴ نفر بازنشسته داریم که از این تعداد ۶۹ درصد را مردان و ۳۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. وی افزود: ۸۱ درصد جامعه حقوق بگیر ما بازنشستگان‌اند و بیشترین آنها در تهران ساکن‌اند. ۳۰۰ هزار و ۸۵۲ بازنشسته در تهران داریم که ۲۶.۵ درصد کل بازنشستگان را در برمی‌گیرند. کمترین تعداد بازنشستگان نیز مربوط به استان ایلام است.مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیشترین جامعه حقوق بگیران ما با ۸۰۲ هزار و ۸۴۶ نفر مربوط به وزارت آموزش و پرورش است که ۵۸.۵ درصد کل بازنشستگان را در بر می‌گیرد.

رقم یارانه سرانه مراکز روزانه و شبانه‌روزی
 بهزیستی اعلام شد

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت به موقع یارانه مراکز توان‌بخشی کشور در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: براساس مصوبه سال گذشته، یارانه سرانه مراکز شبانه‌روزی حدود ۶٠٠ هزار تومان و مراکز روزانه حدود ٣۵٠ هزار تومان است.حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یارانه مراکز توان‌بخشی در ٣ ماه نخست امسال به موقع پرداخت شده‌است، افزود: یارانه تیرماه نیز ابلاغ شده است و امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه پیدا کند.

جشنواره شادستان در بوستان نیاوران آغاز می‌شود

جشنواره تابستانی شادستان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان، معرفی و تقویت توانمندی‌های محلات، افزایش نشاط شهروندی، در بوستان نیاوران برگزار می‌شود.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مجتبی توسلی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان این مطلب اظهار داشت: جشنواره تابستانی شادستان با اجرای بیش از 25 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، تفریحی، گردشگری، سلامت، آموزش برای شهروندان شمال تهران برگزار می‌شود.وی گفت: این جشنواره از ابتدای تابستان در چهار پهنه شهر تهران شامل شمال غرب و شرق،  جنوب غرب و شرق در سطح فرامنطقه ای، منطقه‌ای و محله‌ای در حال اجراست که در منطقه یک از 3 الی 19 مرداد ماه از ساعت19 الی23  در بوستان نیاوران برگزار می‌شود.

برپایی مستمر دوره‌های آموزشی کارکنان شاغل
 با محوریت ارتقای بهره وری سازمانی

معاون توسعه منابع انسانی منطقه 21 از برپایی مستمر دوره‌های آموزشی کارکنان شاغل در این منطقه، با محوریت «ارتقای بهره‌وری سازمانی» در بین آنان خبر داد.به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21، مصطفی آقاعلیخانی معاون توسعه منابع انسانی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: اداره آموزش معاونت توسعه منابع انسانی منطقه 21 با هدف ارتقای سطح معلومات عمومی و دانش تخصصی کارشناسان و مدیران شاغل در این منطقه اقدام به برپایی مستمر دوره‌های آموزشی از ابتدای سالجاری کرده است. وی در همین راستا افزود: دوره‌های آموزشی با عناوین «مبحث 4 مقررات ملی ساختمان ویژه کارشناسان و مدیران فنی و شهرسازی منطقه 21 با اصول و قواعد نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان»؛ «نظارت، کنترل و تصمیم‌گیری در نظام اداری ویژه مدیران میانی منطقه21 با مبانی نظارت و مدیریت تصمیم‌گیری و چگونگی کنترل امور در سازمان»؛ «آشنايي با مشخصات فني ساخت، نصب، نگهداري حفاظ‌ها و ضربه گيرهاي معابر شهري ویژه کارشناسان و مدیران حوزه‌های فنی و عمرانی و ترافیک منطقه21» و «حقوق شهروندان در سازمان» و «مهارت‌های ارتباطی زوجین از دیدگاه اسلام» ویژه همکاران شاغل در حوزه‌های مختلف منطقه21 طی دو ماه اخیر برگزار شده است.

تاکید بر بهسازی محیطی و استحکام بخشی
 سازه‌ای املاک

 عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بافت‌های فرسوده منطقه 3 بر بهسازی محیطی و استحکام بخشی سازه‌ای املاک واقع در محدوده بافت‌های فرسوده تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 3، زهرا نژاد بهرام با بیان اینکه بافت فرسوده در اغلب مناطق شهر تهران وجود دارد گفت: طی دو دهه گذشته، سازمان نوسازی و شهرداری تهران تجربه‌های گرانقدری در زمینه شیوه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در بافت‌های فرسوده بدست آورده‌اند. عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص املاک موجود در حاشیه اتوبان صدر ابراز داشت: به علت طرح تعریض معبر این محدوده در طولانی مدت باید تملک شود اما در حال حاضر  باید با بهسازی محیطی، امکان زیست مناسب را برای شهروندانی که ساکن این ساختمان‌های مسکونی هستند، فراهم کنیم.    
 
«امین موقت» روشی برای فرزندخواندگی
 کودکان بی‌سرپرست

رئیس گروه توانمند سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی با اشاره به دلایل طولانی شدن روند فرزندخواندگی گفت: فرهنگ و توجه عمومی جامعه به «فرزندخواندگی» پذیرش دائم کودک است درحالی که مدل‌های دیگری مانند «امین موقت» برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مدت ۶ ماه تا یک سال نیز وجود دارد.به گزارش ایسنا، شبنم میربیگی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد،با اشاره به هدف اصلی قانون حمایت از نوجوانان و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست اظهار کرد: هدف اصلی از این قانون پرورش کودک در محیط امن خانواده است. مراکز بهزیستی حتی اگر بهترین استانداردها را داشته باشند نمی‌توانند جای محیط گرم و امن خانواده را پر کنند. مربیان و مدیران دلسوزی در مراکز بهزیستی کشور حضور دارند، اما تاکید ما بر این است که فرزندان به خانواده‌های شایسته سپرده شوند.رئیس گروه توانمند سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: پیرو تصویب این قانون در سال ۱۳۹۲ روند بهزیستی شکل کامل‌تری نسبت به گذشته پیدا کرد.

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران تا پایان سال

رئیس سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران از ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال منوط به اجرای مشوق‌های لازم خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاوه حاجی‌ علی‌اکبری رئیس سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران در جلسه شورای اجتماعی با موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که روز گذشته با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: شکل‌گیری دفاتر خدمات نوسازی مصوبه قانونی دارد؛ مهمترین مأموریت این دفاتر توسعه محلات است و مهمترین اقداماتی که در این دفاتر اجرا می‌شود، شناخت و ارزیابی مناطق و بسیج کردن ظرفیت‌های اجتماعی و آموزش ساکنین در خصوص منافع نوسازی بافت فرسوده است.

محصولات کشاورزی سالم رتبه‌بندی می‌شود

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی مدل ۱۲ گام با «محصول سالم از مزرعه تا سفره» در قالب شبکه محصول سالم، محصولات کشاورزی سالم را رتبه‌بندی می‌کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه‌بندی محصولات سالم کشاورزی و بازسازی، بازیابی و فروش این محصولات در راستای ارتقاء سلامت و حفظ ایمنی غذا از سوی این ستاد، «شبکه محصول سالم» با عنوان «طرح شمس» را راه‌اندازی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما