شناسهٔ خبر: 26883640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار سازمان ملل درباره تمام شدن مواد سوختی در غزه

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد مواد سوختی که این سازمان برای فعالیت تاسیسات حیاتی و زیربنایی در نوار غزه فراهم می‌کند به سرعت در حال تمام شدن است.

صاحب‌خبر -

هشدار سازمان ملل درباره تمام شدن مواد سوختی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان ملل متحد روز یکشنبه درباره کمبود شدید و تمام شدن سوخت مورد نیاز تاسیسات حیاتی و بسیار مهم در نوار غزه هشدار داد.

جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد مواد سوختی که سازمان ملل به طور فوق العاده برای فعالیت تاسیسات حیاتی و زیربنایی در نوار غزه فراهم می‌کند به سرعت در حال تمام شدن است.

مک گولدریک گفت، اسرائیل باید محدودیت‌هایی را که بر ورود مواد سوختی به غزه اعمال کرده است بردارد و طرف‌های کمک کننده به غزه هرچه زودتر باید برای فراهم کردن سوخت مورد نیاز این منطقه که پیش بینی می‌شود در ماه اوت پایان یابد اقدام کنند.

وی افزود، قطع مداوم جریان برق که بعضا به ۲۰ ساعت در شبانه روز می‌رسد زندگی مردم را با خطر مواجه خواهد کرد اگر فورا مواد سوختی مورد نیاز وارد غزه نشود.

این مقام سازمان ملل متحد همچنین گفت، یک بیمارستان مجبور می‌شود در روز دستکم چند ساعت فعالیت خود را متوقف کند و خدمات دیگر هم تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

بر اساس این بیانیه، مواد سوختی چهار بیمارستان احتمالا تا سه روز آینده پایان می‌یابد و باعث اختلال در خدمات پزشکی اساسی ارائه شده به ساکنان نوار غزه می‌شود.

در این بیانیه آمده است بیماران قلبی و کلیوی و کسانی که در اتاق‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند در معرض بیشترین آسیب و خطر قرار دارند.

انتهای پیام/

تمام شدن سوخت مورد نیاز تاسیسات حیاتی و بسیار مهم در نوار غزه

نظر شما