شناسهٔ خبر: 26883596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جنبش امل لبنان قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان را به شدت محکوم کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، دفتر سیاسی جنبش «امل» لبنان روز یکشنبه در بیانیه ای موضع خود را در خصوص قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان اعلام و به شدت آن را محکوم کرد.
دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در این بیانیه اعلام کرد این جنبش با خشم و ناخرسندی به تحولات جاری در منطقه در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالي می نگرد و یکی از ابعاد بین المللی این تصمیم، تصویب قانون نژادپرستانه (به اصطلاح ) کشور یهودیان در کنست (پارلمان) اسرائیل است قانونی که بر اساس آن اسرائیل سرزمین ملی ملت یهود قلمداد می شود و حق تعیین سرنوشت به یهودیان محصور می ماند و قدس بزرگ (شرق و غرب قدس ) پایتخت ابدی اسرائیل است.
در این بیانیه آمده است آن چه (از سوی صهیونیست ها) مطرح می شود تلاشی برای ناکام گذاشتن امید و آرمان فلسطینیان در خصوص بازگشت (به سرزمین مادری شان یعنی فلسطین)؛ تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.
قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان یکی از خطرناک ترین قوانینی است که در راس همه قوانین نژادپرستانه قرار دارد و به طور ویژه قدس و مقدسات آن را هدف قرار می دهد. این قانون برای طرح یهودی سازی هدف گذاری شده است و به مثابه اعلان جنگ علیه موجودیت ملت فلسطین است.
در این بیانیه از جامعه بین المللی درخواست شده است موضع علنی و آشکاری را در قبال این قانون نژادپرستانه اتخاذ کند . قانونی که امنیت؛ صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی را متزلزل و فتنه دینی و مذهبی ایجاد می کند و همچنین باعث بروز جنگ ها و تنش های سیاسی روز افزون در منطقه خاورمیانه می شود.
جنبش امل از ملت فلسطین می خواهد متحد شوند و موضع و رویکرد سیاسی خود را منسجم کنند.
این جنبش همچنین از امت عربی و اسلامی می خواهد با دشمن اصلی خود اسرائیل مقابله کنند.
 

نظر شما