شناسهٔ خبر: 26883503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نخست وزیر اتیوپی خواستار برقراری دموکراسی چندحزبی در این کشور شد

نخست وزیر اتیوپی اعلام کرد که این کشور آفریقایی باید به دنبال برقراری دموکراسی چندحزبی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال سلسله ای از تغییرات شایان توجه در کشور آفریقایی اتیوپی یک مقام دولتی اتیوپی روز یکشنبه به نقل از «أبی احمد» نخست وزیر این کشور اعلام کرد که اتیوپی باید به دنبال برقراری یک دموکراسی چندحزبی باشد.

گفتنی است که این کشور به احزاب اجازه رقابت را می دهد، اما در حال حاضر تمام کرسی های پارلمان این کشور تحت سیطره ائتلاف سیاسی «جبهه دموکراتیک انقلابی خلق اتیوپی» قرار دارد که از سال ۱۹۹۱ تاکنون کنترل کامل این کشور ۱۰۰ میلیون نفری را در دست دارد.

این ائتلاف سیاسی حاکم همچنین سیطره خود بر اقتصاد اتیوپی را- که ظرف یک دهه گذشته دارای سریعترین نرخ رشد اقتصادی در منطقه جنوب صحرای آفریقا بوده- حفظ کرده است.

«أبی احمد» از ماه آوریل به سمت نخست وزیری اتیوپی منصوب شد و از آن پس، دولت این کشور اصلاحاتی از جمله آزادسازی زندانیان سیاسی، کاستن از میزان کنترل دولت بر اقتصاد و برقراری روابط صلح آمیز با اریتره، همسایه شمالی خود را به مرحله اجرا گذارد.

«فیتسوم آرگا» رئیس ستاد کارکنان دفتر نخست وزیری اتیوپی در یک پیام توئیتری با اشاره به حضور أبی احمد در نشست احزاب ملی و منطقه ای نوشت: نخست وزیر أبی به این نتیجه رسید که با درنظر گرفتن سیاست کنونی اتیوپی، گزینه ای به جز [برقراری] یک دموکراسی چندحزبی که مورد حمایت نهادهای قدرتمند و پایبند به حقوق بشر و حاکمیت قانون باشد، وجود ندارد.

وی در ادامه نوشت که احزاب اتیوپی ضمن قدردانی از اصلاحات سیاسی نخست وزیر، خواهان اِعمال تغییرات در قوانین انتخاباتی شدند.

نظر شما