شناسهٔ خبر: 26883375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درصد رضایت‌گیری برای پیوند عضو در خوزستان کم است

گروه اجتماعی ـ چنانه عنوان کرد: متاسفانه آمار تصادفات و مرگ مغزی در خوزستان بالا است اما بخاطر بافت قومیتی درصد رضایت دهی کم است. تصمیم گیری خانواده ها برای خانواده ها سخت است و امید دارند که بیمار برگردد اما باید بدانند بیمار مرگ مغزی با کما فرق دارد و دیگر بازگشت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر چنانه مسئول فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران درباره اهدای اعضای مرحوم حسین مولایی جوان ایذه‌ای که امروز 31 تیرماه صورت گرفت، گفت: این جوان در اثر سانحع تصادف دچار مرگ مغزی شد و پس از بررسی های لازم فهمیدیم که ادامه حیات فرد ممکن نیست و با رضایت خانواده وی 2 کلیه و کبد به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی درباره پیوند دیگر اعضا مثل قلب در اهواز گفت: زمان نگهداری قلب 4 ساعت است و باید تمام امکانات از قبل آماده شود، فرصت برای قلب کم است اما اکنون با حضور یک فوق تخصص قلب مقدمات لازم برای پیوند قلب در اهواز فراهم شده است.

چنانه عنوان کرد: متاسفانه آمار تصادفات و مرگ مغزی در خوزستان بالا است اما بخاطر بافت قومیتی درصد رضایت دهی کم است. تصمیم گیری خانواده ها برای خانواده ها سخت است و امید دارند که بیمار برگردد اما باید بدانند بیمار مرگ مغزی با کما فرق دارد و دیگر بازگشت ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما