شناسهٔ خبر: 26883317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمی توانیم کارخانه‎های خود را تعطیل کنیم/برخورد با فساد مطالبه جدی تولید است

R1012125/P1010113/S7,78/CT1

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با طرح این پرسش که چرا تولیدکننده باید برای پرداخت مالیات و بیمه با مشقت روبه رو باشد اما یک عده خاص فارغ از پرداخت مالیات فعالیت های خود را ادامه دهند،گفت: امروز هیچ تولیدکننده‌ای قادر به تصمیم‌گیری نیست.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز دولت نمی‌تواند مدیریت ارزی را به نحو مناسبی اجرایی کند، اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات روانی، خروج سرمایه و بی ثبات بودن بازار ایران عاملی شده تا وضعیت اقتصاد برای فعالین اقتصادی مناسب نباشد. به نحوی که تولید کننده نمی‌داند آیا فردا می‌تواند محصول تولید کند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه دولت امروز دچار روزمرگی شده و تصمیماتی متناسب با عکس العمل های روزانه می‌گیرد، افزود: در این وضعیت هیچ تولیدکننده‌ای قادر به تصمیم گیری و حتی توسعه فعالیت خود نیست. البته من مطمئنم وضیت شکننده تولید با استمرار این شرایط بدتر خواهد شد چرا که دولت هر بار اعلام می‌کند ارز دولتی را فقط به کالاهای اساسی پرداخت می‌کند که این موضوع خود اخبار بدی را به تولیدکننده می‌رساند.

مرتضوی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در تصمیم دولت برخی از کالاهای تولیدکنندگان، اساسی نبوده و حائز دریاف ارز نیست در این شرایط تولیدکنندگان خود را مستحق دریافت ارز برای ادامه چرخه فعالیت خود می‌داند.

*نمی توانیم کارخانه های خود را تعطیل کنیم؛ حجم نقدینگی کشور در دست یک عده خاص قرار دارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید براینکه امروز تولید کننده می‌داند با تشدید تحریمها دولت تصمیم روشنی برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور ندارد، افزود: در این شرایط بنده تصمیم به تقویت خوشه های صنعتی گرفتم چرا که ما سیاست گذار نیستیم و چاره ای جز تقویت خود نداریم ما نمی توانیم کارخانه های خود را تعطیل کنیم. متأسفانه در دولت های مختلف اثرات تصمیم‌های نامعقول همیشه به بخش تولید رسیده و در نهایت هم تولیدکننده برای حل مشکلات تنها بود.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در بخش تولید، گفت: متأسفانه بخش زیادی از حجم نقدینگی کشور در دست یک عده خاص قرار دارد به نحوی که با نوسانات ارزی بازار آنها به فکر خروج اموال نامشروع خود از کشور افتاده‌اند. مطمئنم در آینده از آنها بازخواست جدی در مورد اموال می شود اما امروز باید اصل از کجا آورده اید را اجرایی کنید. امروز تولیدکنندگان به دنبال منابع اندکی برای ادامه فعالیت خود هستند اما یک عده با سوء استفاده از شرایط  هر روز اموال نامشروع خود را افزایش می‌دهند.

*چرا قانون از کجا آورده ای اموال نامشروع اجرایی نشد؟

مرتضوی با طرح این پرسش که چرا تولیدکننده باید برای پرداخت مالیات و بیمه با مشقت روبه رو باشد اما یک عده خاص فارغ از پرداخت مالیات فعالیت های خود را ادامه دهند، اظهارداشت: در جلسه اخیر خود با استاندار گلستان موانع بانکی پیش روی تولیدکنندگان مطرح شد که استاندار در ادامه گفت ما با 3 کارشناس مالی نتوانستیم حساب کتاب بانک را متوجه بشویم تولیدکننده چگونه می خواهد از حساب کتاب بانک ها سر در بیاورد.

وی گفت: چرا هر کس به جای کمک به تولید فقط سنگ اندازی می کند؟ چرا یک عده بدون عِرق ملی با استفاده از رانت اموال کشور را تصاحب کرده و کسی هم با آنها برخورد نمی کند. به جرأت می توانم بگویم هیچ کدام از این افراد خاص که حجم زیادی از نقدینگی را در اختیار دارند تولیدکننده نیستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه آدرس واحدهای تولیدی مشخص است و در کوتاه ترین زمان با عدم پرداخت هزینه ها پلمب می شود، تصریح کرد: باید یک اراده حاکمیتی برای برخورد با صاحبان اموال نامشروع باشد تا آنها براحتی در زمان اختصاص ارز دولتی در صدد تأسیس شرکت تا خرید کالاهای اساسی برای کسب سود و افزایش اموال نامشروع خود نباشند. جالب اینجاست در این اوضاع هم آنها نگران وضعیت خود شده و در صدد خروج اموال ملت از کشور هستند. به نحوی که بانک های خارجی اعلام کرده اند که حجم زیادی از سرمایه از ایران در حال خارج شدن است.

انتهای پیام/

نظر شما