شناسهٔ خبر: 26883307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

انتقال تجهیزات نظامی به سفارت آمریکا در بغداد

رسانه‌های عراق اعلام کردند، همزمان با تظاهرات در تعدادی از استان‌های مرکز و جنوب عراق مقادیری تجهیزات نظامی به سفارت آمریکا در بغداد منتقل شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های عراقی اعلام کردند، همزمان با اعتراض‌های مردمی در برخی شهر‌های مرکزی و جنوبی عراق مقادیری تجهیزات نظامی وارد سفارت آمریکا در منطقه الخضراء در بغداد شد.

در همین ارتباط پایگاه "بغداد الیوم" به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد، روند انتقال تجهیزات نظامی به سفارت آمریکا از شنبه شب آغاز شده است.

منابع امنیتی عراق به دلایل این اقدام اشاره‌ای نکردند.

این در حالی است که همزمان با تظاهرات‌های مردمی در شهر‌های مختلف عراق، ارتباط از طریق پایگاه‍‌ها و صفحات اجتماعی در عراق با مشکل روبه رو شده است.

در این میان در شهر‌های بصره، نجف و کربلا از دو روز پیش و پس از تظاهرات که روز جمعه گذشته آغاز شد، هیچ تظاهراتی برگزار نشده است.

تظاهرات مسالمت آمیز‌تر شده است

پایگاه خبری المسله عراق نیز اعلام کرد، تظاهرات در بغداد و سایر شهر‌های عراق رویکرد مسالمت آمیزتری به خود گرفته است.

بنابر اعلام این منبع، تظاهرات از دو هفته پیش و در اعتراض به ضعف خدمات عمومی و بیکاری و نیز فساد آغاز شده است.

به گفته این منبع پس از ناآرامی‌های اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان و نیرو‌های امنیتی شد، اکنون تظاهرات‌ها شکل مسالمت‌آمیز تری به خود گرفته است، زیرا تظاهر کنندگان متوجه شدند برخی طرف‌ها به دنبال بهره برداری از تظاهرات و ایجاد هرج و مرج و خرابی و نیز جنگ داخلی هستند.

نظر شما