شناسهٔ خبر: 26883226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

اینستاملت:

پزشکیان: مشکل اصلی کشور اجرای قانون است/ تکذیب اینستاگرامی بروجردی در خصوص شایعه بازداشت شدنش / حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراها به کجا رسید؟

اینستا ملت، بازتاب فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در آخرین پست اینستاگرامی خود از بازدیدش از  تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خبر داد.

وی  با تقدیر از تلاشهای مجدانه مجموعه آبفای گیلان تصریح کرد: حضور مهندس حسینی بعنوان مدیرعامل آبفای گیلان و تلاش برای توسعه خدمات و بی تفاوت نبودن نسبت به اجرای پروژه ها با توجه به کمبود منابع مالی از نقاط قوت این مجموعه است.
وی با بیان اینکه میزان بارندگی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیمتری در استان گیلان موجب عدم باور کم آبی شده است خاطرنشان کرد: تأمین آب زراعی، کشاورزان را با چالش مواجه کرده است.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حیاتی بودن موضوع آب تصریح کرد: تأسیسات موجود در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و همچنین انرژی و پشتکار کارکنان در اجرا و روند پیشرفت پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان قابل تحسین است.

 

 

وی در پستی دیگر از بازدیدش از دامپزشکی استان گیلان نوشت.

جعفرزاده اعلام کرد: تمامی کشتارگاه‌های سنتی دام در استان تعطیل شده و سه کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان‌های رشت، تالش و لنگرود با ظرفیت کشتار 1850 راس دام سبک و 550 راس دام سنگین گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان توانسته است کد EC را از اتحادیه اروپا اخذ کند و بعنوان آزمایشگاه مرجع در خصوص صادرات آبزیان به اتحادیه اروپا شناخته شود و نیز تجهیز آزمایشگاه مرکزی جهت انجام آزمایشات بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دریافت کد IR در خصوص سه کشتارگاه صنعتی طیور از دیگر دست آوردهای این مجموعه است.

مهندس جعفرزاده یادآور شد: با توجه به اینکه گیلان کریدور پرندگان مهاجر است، کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال 96 توسط این اداره کل قابل تحسین است؛ ما یکی از استان‌های مهم در زمینه صادرات مرغ هستیم و اقداماتی که در آزمایشگاه اینجا انجام می‌شود، قابل تقدیر است.

نماینده مردم رشت در ادامه سخنان خود افزود: تسهیل‌سازی در امور کاری شرکت‌های یکپارچه زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در استان گیلان باعث شده تا آنها بتوانند در استان سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته باشند. در حال حاضر تعداد 21 کارخانه جوجه‌کشی در سطح استان وجود دارد و تعداد دو کارخانه جوجه‌کشی بوقلمون تنها کارخانجات تولید بوقلمون در کشور هستند. لازم است تا مجموعه آزمایشگاهی این اداره کل نظارت خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در رتبه دوم پرورش ماهی های گرمابی هستیم و صادرات محصولات دامی مانند ماهی، مرغ و تخم‌مرغ نطفه دار نقش مهمی در عایدات ارزی کشور ایفا می‌کند و اینها همه نشان از تلاش خوب دکتر عاقبتی، معاونین و کارکنان زحمتکش مجموعه دامپزشکی استان است.

به گفته مهندس جعفرزاده، علی‌رغم بلاتصدی بودن حدود 50 درصد چارت تشکیلاتی اداره کل، ذره‌ای از خدمات قابل ارائه کم نشده است و نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی، اماکن عرضه، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و سایر مراکز تحت نظارت را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی استان ذکر کرد. 

 

عضو هیات رئیسه هیات کاراته گیلان با تقدیر از عملکرد مدیریت کاراته گیلان و عملکرد موفق آن در ماه های اخیر مطرح کرد: باید تمام تلاش هیات در جهت خدمات مطلوب به کاراته کاران گیلان و برگزاری رویدادهای گوناگون این رشته در سطح استان و شهرستان رشت باشد.

وی حمایت همه جانبه خود در سطح استانی و ملی را از هیات کاراته گیلان اعلام و تصریح کرد: تمامی برنامه‌های توسعه ای و در دست اقدام باید در چارچوب قانون و نکات فنی آن بصورت کلمه به کلمه در کمیته‌های تخصصی بررسی شده و سپس جهت تصویب به هیات رئیسه ارائه شود.

وی افزود: باید اقدامات وسیع تری برای کاراته برنامه ریزی کنیم تا حضور موثرتری برای ورزش گیلان داشته باشیم.

جعفرزاده با بیان اینکه اخلاق حلقه مفقوده جامعه اسلامی ما است،گفت:باید در جامعه اخلاق را زنده نگه داریم و به جای تهمت زدن و سنگ اندازی درصدد رفع مشکلات و ایجاد فرصت های مناسب برای استان گیلان باشیم. 

نماینده رشت در پست هایی دیگر تصاویری از بازدیدش از آزمایشگاه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، حضورش در جلسه هئیت رئیسه هیات کاراته استان گیلان، نشست اش با مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان، بازدیدش از روند ساخت دستگاه تصفیه شیرآبه های زباله ی سراوان و تصاویری از جلسه پیگیری تعریض جاده ی رشت_جیرده به اشتراک گذاشت.

 

 

نماینده رشت در توضیح پست زیر نوشت: در سال حمایت از کالای داخلی زمانیکه در کشور عزیزمان ایران و‌ در خطه سرسبز گیلان به کارخانه تولیدی ایران برک رفتم و مجددا مشاهده می شود که بعد از رکود چند ساله خط تولید آن با کمک های انجام شده راه اندازی شده و کارگران از این تولید خوب و عالی و استاندارد داخلی راضی اند قدری از خستگی هایت کاهش می یابد به امید اینکه شاهد رونق اقتصا‌د و گردش چرخ کارخانجات تولید داخل باشیم ان شاالله.

 

 

 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، از سخنرانی خود در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نوشت.

وی در این جشن اظهار داشت: مشکل کنونی ما در کشور تصویب قانون نیست، بلکه اجرای قانون است. کما اینکه یکی از مشکلاتی که در مجلس با آن مواجه هستیم روند نظارت بر اجرای قوانین است.
 ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که قوانین به خوبی اجرا شود در غیر این صورت مجلس باید در جهت بازخواست و پیگیری وارد عمل شده تا قوانین اجرا شود چرا که تنها در صورت اجرای قوانین است که عینیت پیدا می‌کنند در غیر این صورت مشکل باقی خواهد ماند.
بی‌تردید همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و افراد این جامعه برای اجرای این قانون مسئول هستند چرا که در قبال افرادی که دارای معلولیت و مشکلات اجتماعی و بهزیستی هستند مسئولیت دارند.
 من نمی‌توانم بپذیرم که در جامعه این قبیل مشکلات وجود داشته باشد و ما به راحتی از کنار آن عبور کنیم؛ بنابراین باید آنچه وظیفه ما بوده نه تنها در ادارات و سازمان‌ها بلکه در مساجد هم انجام داده به گونه‌ای که مساجد نباید نسبت به مشکلات مردم بیگانه باشند چرا که ما در شرایط کنونی به رغم باورهای دینی گرفتار مسائل ساده اجتماعی شده‌ایم.
نوع نگاه انسان به جهان باعث رشد و توسعه می‌شود، ما وظیفه داریم به عنوان نماینده با تمام وجود و باورهایمان فاقد نگاه‌های شعاری کمک کنیم تا در پی رفع مشکلات موجود جامعه‌ای سالم و شاداب ایجاد کنیم، از سوی دیگر NGOها، مساجد و روحانیت نیز باید در این مورد مشارکت کنند.
وظیفه حاکمیت این است که صداهایی که دیگران نمی‌شود را بشنود و دست‌هایی را که دیگران نسبت به آن بی‌تفاوت هستند بگیرد.

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، درباره خبرسازی دروغین کانال های خبری مبنی بر بازداشت وی گفت:دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت سبب پاتک هایی از جانب دشمنان می شود که این دست از خبرسازی ها در پی همین موضوع است.

علاء الدین بروجردی،رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره خبرسازی دروغین کانال های خبری درباره بازداشت وی گفت : این خبرسازی های پرتهمت سناریوهای طراحی شده توسط دست نشانده های آمریکا و اسرائیل است.

نماینده مردم بروجرد در ادامه این مطلب افزود : دشمنی با آمریکا البته هزینه های خود را دارد ، این دست از اخبار همین هزینه هایی است که شبکه های خبری وابسته به آن ها می توانند ایجاد کنند.

وی با اشاره به این که سال هاست ممنوعیت ورود به خاک آمریکا را دارد ، گفت: زمانی که در وزارت خارجه بودم قرار بود با دکتر ولایتی به نیویورک برویم که به بنده ویزا ندادند ، بعد از آن نیز برای سفری به آمریکای جنوبی ، ایالات متحده در یادداشتی رسمی به آن ها اعلام کرد که هواپیمایی که حامل علاءالدین بروجردی باشد حق عبور از حریم هوایی آمریکا را ندارد و در پی این موضوع از مسیر دیگری به آمریکای جنوبی رفتیم.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:دشمنی با آمریکا و رژیم صهیونیستی و موضع گیری مکرر علیه آن ها و حمایت از مقاومت سبب پاتک هایی از جانب دشمنان می شود که این دست از خبرسازی های بی نتیجه در پی همین موضوع است.

 

 

بروجردی همچنین از بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از بافت تاریخی شهر بروجرد خبر داد.

 

 

وی در پستی دیگر در خصوص بررسی آخرین وضعیت  دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) در دیدارش با رئیس این دانشگاه نوشت.

 

 

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، در اینستاگرام شخصی خود یادداشت کرد: جهت ارتباط مستقیم با مردم، شناخت و پیگیرى مشکلات و شناسایى ظرفیت هاى موجود در بخش قلعه نو از توابع شهرستان رى (و روستاهای تابعه فیروز اباد،عشق اباد، طالب اباد و ده خیر ) حضور یافتم. متاسفانه همان نگاه توسعه یافتگی به استان تهران سالهاست موجب عقب افتادگی این بخشهای حاشیه مرکز شده و بسیاری از این مناطق از داشتن حداقلها همچون مرکز بهداشتی ، اب شرب و ... محرومند. 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از حضورش در نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و شهر های مراکز استانِ کشور خبر داد.

وی در این نشست عنوان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی نماد عقلانیت در جمهوری اسلامی بودند و مدیریت ایشان در زمان بحران زبانزد خاص و عام بود.

 

 

 

وی همچنین تصاویری از حضورش در  جمع هیات رئیسه اتاق اصناف ارومیه منتشر کرد.

وی در این نشست مطرح کرد:

-چهل سال است که یک عده خوردند و خوابیده اند، اگر اینطور نبود امروز باید با برنامه ریزی های انجام گرفته موضوع قطع برق، بازار و اصناف ارومیه را به بحران نمیکشاند. این مسئله فورا باید حل شود و بگویند برای این روزهای بحرانی چه برنامه ای داشته اند.

-وزیری که به قانون اساسی و موارد مطرح شده در آن التزام ندارد، لیاقت حضور در هیات دولت را ندارد و باید برکنار شود.

 

 

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، توییت های زیر را در صفحه خود به اشتراک گذاشت.

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم درشهرهاى اردستان،زواره و مهاباد درمجلس شوراى اسلامى،تصاویری ازحضور وزیر جهاد کشاورزی در اردستان و نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی شهرستان اردستان، نشست اش با مدیرکل آب و فاضلاب استان اصفهان و تصاویری از حضورش در تجمع بسیجیان حوزه امام علی(ع) منتشر کرد.

 


سیدحسین افضلی نماینده مردم شریف شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اش خبر داد: با پیگیری های انجام گرفته اینترنت همراه اول شهر اقلید به 4/5G ارتقاء‌ یافت.

 

 

وی در پستی دیگر تصاویری از افتتاح ساختمان مرکز آموزش توانبخشی سالمندان احسان منتشر کرد.

 

 

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به خروج طرح عضویت اقلیت‌ها در شوراها به دستور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار مجمع تشخیص، گفت: موضوع اختیارات دبیر مجمع و علت این نوع تصمیم‌گیری در هفته آتی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در توضیح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر و روستا، گفت: طرح اصلاح قانون شوراها به دلیل مخالفت شورای نگهبان و اصرار مجلس بر مصوبه خود یعنی حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنا بر اظهارات مطرح کمیسیون قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر موافق خود با مصوبه مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند و این طرح قرار بود در دستورکار مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

وی افزود: علی‌رغم مباحث مطرح طرح مذکور به دستور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار خارج شده است، هرچند کمیسیون‌های سیاسی و قضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس موافقت کرده بودند.

مافی یادآور شد: موضوع اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علت این نوع تصمیم‌گیری باید مشخص و شفاف شود. از این رو در هفته کاری آتی مجلس موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به تعلیق سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، این طرح باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

 

 

وی همچنین از حضورش در جلسه کارگروه ظرفیت های حریم ستاد درآمدهای پایدار شورای شهر مشهد مقدس نوشت. در این جلسه مطرح کرد:  امروزه باید با توجه به مسائل زیست محیطی و نوآوری شهری، نگاهی حرفه ای و جامع نگر به محدوده و حریم شهرها داشت تا بتوانیم وضع کنونی را تبدیل به فرصت های آتی شهرها نمود و به همین منظور نیز طرح درآمدهای پایدار شهرداری ها به جهت طرح در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان ارائه شده است.

وی همچنین از کلیه کارکنان شهرداری ها خواست تا چنانچه نظری درباره این پیشنویس دارند، آنرا به جهت بررسی به کمیسیون مذکور انعکاس دهند.

در این جلسه مهندس بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری مشهد نیز به توان علمی و اجرایی کارکنان شهرداری ها در حل مسائل شهری اشاره نمود و بیان داشت که هم اکنون ستاد درآمدهای پایدار شورای شهر مشهد مقدس نیز با بهره گیری از تخصص کارکنان شهرداری در کنار اساتید دانشگاهی تشکیل شده که به بررسی ظرفیت های ناشناخته و جدید قانون در کشور می پردازد و این کمیسیون آماده انتقال تجربیات خود به تمامی شهرهای پیشرو در این زمینه است.

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، تصویری از نشست اش با شوراها و نمایندگان کارگری واحدهای صنعتی شهرستان به اشتراک گذاشت.

 

 

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، با انتشار پستی خبر داد:  5 میلیارد تومان اعتبار، علاوه بر بودجه کمیته برنامه ریزی برای تکمیل محور کاکی به شیخیان (محور و پل کاکی _ شیخیان) اختصاص یافت و ادامه عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

اعتبار مورد نیاز برای محور خورموج به لاور به طول 10 کیلومتر اختصاص داده می شود،همچنین بودجه پارک موزه قلعه محمد خان دشتی نیز تزریق و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

 

شهریاری همچنین تصویری از نشست اش با مدیریت و کارکنان محترم آموزش و پرورش تنگستان منتشر کرد.

 

 

وی همچنین با انتشار پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ حسین حق شناس تنگستانی را تسلیت گفت.

 

 

سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردمکاشان و آران و بیدگل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود عنوان کرد:  هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور با ساخت بیمارستان تامین اجتماعی کاشان موافقت کرد.

 

 

نظر شما