شناسهٔ خبر: 26883129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام تراشیون:

رمز موفقیت انسان ها در بازگشت به سبک زندِگی اسلامی است

کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر بخواهیم موفق باشیم چاره ای نداریم جز آنکه به سبک زندگی اسلامی برگردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان امروز(۳۱تیر) در سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی که در کمیجان برگزار شد گفت: در سبک زندگی اسلامی اهداف کلی و مبانی رفتاری در  زندگی انسان  از منابع دینی استخراج می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه زیبنده جامعه اسلامی نیست افزود: همه طلاق ها ناشی از بد اخلاقی یا بد بودن نیست بلکه خیلی اوقات از نابلدی و عدم اطلاع و آگاهی است؛ جاده زندگی مانند جاده چالوس، زیبا ولی پرپیچ و خم است باید جاده را بلد و  به رانندگی نیز اشراف داشته باشیم.

 

 

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون اظهار کرد: ارتباط کلامی در کشور ما بین زوجین کم است در حالی که مهمترین ارتباط انسان باکلام اوست؛ دغدغه اصلی همه این است که ارکان و پایه های خانواده مستحکم باشد اگر خانواده محکم باشد جامعه نیز محکم می شود.

 

 

این کارشناس مباحث تربیتی رمز موفقیت انسان ها را در بازگشت به سبک زندِگی اسلامی دانست و ادامه داد: آسیب ترین و در عین حال موثرترین عضو بدن انسان، زبان است.

 

 

وی نقش پدر و مادر در خانه و معلم در مدرسه را در شکل‌گیری یک انسان برای آینده بسیار مهم دانست و گفت: دلایل اجتماعی و تربیتی از از علل ناهنجاری در رفتار بچه‌ها است و در راه تربیت افراط و تفریط جایگاهی ندارد و باید همیشه میانه را رعایت کرد.

 

 

 

لازم به ذکر است،‌ از سید ابوالفضل موسوی رئیس آموزش و پرورش کمیجان و حجت الاسلام فیروزجایی رئیس تبلیغات اسلامی کمیجان به سبب حضور مستمر در جلسات شورای فرهنگ عمومی تقدیر به عمل آمد؛ اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری بلال مسجد صاحب الزمان(عج) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

به مناسبت میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی و شهرستان و کانون های فرهنگی هنری در سه شهر کمتر توسعه یافته استان مرکزی خنداب، کمیجان و فراهان با حضور مردم این شهرها در حال برگزاری است؛ حجت الاسلام تراشیون و حجت الاسلام پورجواد در این نشست ها به سخنرانی و بیان سیره و منش ائمه اطهار(ع) می پردازند.

 

سلسه نشست های سبک زندگی اسلامی با برگزاری جشن های دهه کرامت در هر شهرستان همراه است؛ در این راستا برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جایزه به برگزیدگان، تقدیر از فعالان شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان، مولودیه خوانی و پخش کلیپ های مربوط از برنامه های جنبی این نشست ها است.

 

نظر شما