شناسهٔ خبر: 26882890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نهاوندیان: نرخ ارز متعادل می‌شود

منبع: فارس

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تاکید براینکه با پیام جدی دولت مبنی بر حمایت از طرح‌های کارآفرینی به لرستان سفر کرده، گفت: اگر نیاز به حمایتی از سوی مرکز باشد این مهم تحقق می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد نهاوندیان شامگاه امشب در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: مطالب بسیار خوبی در خصوص مباحث اقتصادی و مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

سکه بازهم رکورد زد

دستگیری 300 نفر از مخلان بازار سکه و ارز

اوضاع نابسامان ارز از ناتوانی بانک مرکزی است

وی خاطرنشان کرد: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دو طرح عنوان شد، یکی در حوزه ارتقاء سطح و جایگاه کشاورزی لرستان در ارتباط با سه استان دیگر بوده که طرح جامعی است و استاندار استان پرچم‌داری این طرح فرا استانی را بر عهده گرفتند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور طرح ارتقاء کشاورزی لرستان را ظرفیت خوبی برای رشد درآمدی و اشتغال‌زایی استان عنوان و تصریح کرد: طرح دیگر مربوط به حوزه گردشگری استان است، در مورد جذب سرمایه‌گذار برای طرح بحث و قرار شد پس از بررسی توجیه اقتصادی اگر نیاز به حمایتی از سوی مرکز باشد این مهم تحقق پذیرد.

نهاوندیان بیان داشت: در منابع صندوق توسعه ملی یکی از زمینه‌هایی که اولویت داشته و نرخ ترجیحی برای آن درنظر گرفته شده پروژه‌های گردشگری است که خوشبختانه لرستان زمینه خوبی برای استفاده از این ظزفیت را دارا است.

وی با بیان اینکه در جلسه نخبگان بیشتر بحث‌ها در استفاده از سرمایه انسانی استان و همچنین پتانسیل‌های اقتصادی بود، افزود: اگر بخواهیم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و شکوفاکردن استعدادهای استان استفاده کنیم بایستی از نخبگان بومی بهره بگیریم چرا که بیشترین دلبستگی و آشنایی را به رشد و پیشرفت استان دارند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: تشکل‌های فرهیختگان استان بایستی مورد حمایت قرار گیرند، ضمن اینکه بایستی گفت رسانه‌های در این رابطه نقش مهمی دارند.

نهاوندیان با تاکید براینکه با پیام جدی دولت مبنی بر حمایت از طرح‌های کارآفرینی به لرستان سفر کرده است، یادآور شد: آنچه از حمایت‌های سطح ملی برای پروژه‌های استان نیاز است را در مرکز دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص تصمیم مهم دولت برای تثبیت نرخ ارز بیان داشت: دولت برای سیاست ارزی از یک سو تامین ارز کافی برای نیازهای زندگی مردم و ارز موردنیاز مواد اولیه کارخانجات از محل درآمد نفتی و از سوی دیگر حمایت صادرکنندگان برای تشویق صادرات غیرنفتی را مورد تاکید قرار داده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارز حاصل از تولید و صادرات کشور بایستی در چرخه رشد اقتصاد به کارگرفته شود، اظهار داشت: در ایجاد بستر لازم برای مبادله بین صادرکننده‌ای که ارز تحصیل کرده و واردکننده گروه سوم کالاها که به ارز نیاز دارد، مقداری فاصله زمانی رخ داده که البته به مرور زمان نرخ متعادل‌تر و شرایط آرام‌تر خواهد شد.

نظر شما