شناسهٔ خبر: 26882529 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهید دانشگر الگوی جوان مومن انقلابی است

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: شهید دانشگر الگویی برای جوانان ما است که می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی در حرکت باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار حمید اباذری در مراسم گرامی‌داشت جوان‌ترین شهید مدافع حرم، شهید "عباس دانشگر" که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، بیان کرد: هر بار وصیت‌نامه این شهید را می‌خوانم به نکات جدیدی در رابطه با او پی می‌برم. اگر کسی می‌خواهد عباس را بشناسد کافی است تا به وصیت‌نامه او رجوع کند تا ببیند چگونه یک جوان قرن بیست‌ویکمی یا دهه هفتادی به این مرحله از ایمان، عرفان و تفکر رسیده است.

وی یادآور شد: ما به عنوان افرادی که حدود ۴۰ سال در صحنه جنگ بودیم به حال او غبطه می‌خوریم. گاهی شدت غبطه من به عباس آن‌قدر زیاد است که تصور می‌کنم که به او حسادت می‌کنم. او انسانی متواضع و بی‌ادعا بود که در ابتدای وصیت‌نامه‌اش نوشته بود من کجا و شهداء کجا. این عبارت باور قلبی او بود و همین اخلاص گفتارش موجب شد تا به شهادت برسد. عباس دانشگر توانسته بود از خودش عبور کند. به همین دلیل است که اکنون شهادتش نیز منشأ تحول جوانان ما را رقم زده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ابزار حکمرانی در جهان اکنون تغییر کرده است. حکمرانان می‌خواهند بر افکار عمومی مسلط شوند و به این واسطه ارزش‌ها را جایگزین یکدیگر کنند. اما در چنین شرایطی عباس توانسته بود به شناخت دشمن دست یابد و همچنین منظومه فکری مقام معظم رهبری را هم پیدا کرده بود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم، علی پاجانی از همرزمان شهید عباس دانشگر در سخنان کوتاهی گفت: عباس هیچ‌گاه قسم نمی‌خورد اما پایان وصیت‌نامه‌اش را با سه قسم جلاله به انتها رسانده است. او با این کار خواسته است که غفلت و تنبلی را کنار بگذارد. او از خدا می‌خواهد که همواره در مسیر حق حرکت کند.

وی یادآور شد: چهره عباس بسیار بشاش و خنده‌رو بود ولی در ماه‌های آخر زندگی‌اش بیشتر در ماموریت و حرکت گذشت و عباس بسیار دغدغه جهان اسلام را داشت.

در ادامه این مراسم مجتبی حسین‌پور از دیگر همرزمان شهید دانشگر، گفت: دو مساله باعث شد که عباس به عنوان جوان مومن انقلابی شناخته شود. نخست انتخاب‌های بزرگی بود که در زندگی داشت و دیگری فهم کارساز او از دین بود.

مهرداد پاکار، سومین همرزم شهید عباس دانشگر درباره وصیت‌نامه این شهید توضیح داد: وصیتی که او نوشته است از سه منظومه سرچشمه می‌گیرد. نخست مبانی فکری امامین انقلاب، دوم صحبت‌های مرحوم حائری و دیگری آثار شهید مطهری است. عباس الگوی جوان مومن انقلابی بود که توانست پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی و پیش‌قراول تمدن نوین اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی‌ها به این شبهه دامن بزنند که چرا وقتی محرومین ایران نیازمند کمک هستند، جوانانی همچون عباس در خارج از کشور فعالیت می‌کنند؟ باید توضیح بدهم که با چشمانم شاهد بودم که عباس در ابتدا دغدغه همسایه‌های خودش را داشت و سپس در محور مقاومت حاضر شد. در حقیقت شهدای مدافع حرم ما پیش از آن‌که شهدای مدافع حرم باشند، شهدای مدافع وطن هستند.

انتهای پیام

نظر شما