شناسهٔ خبر: 26882513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد:

پوشش خبری غیر واقعی cnn و bbc از حوادث غزه

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل ضمن محکومیت پوشش خبری شبکه cnn و bbc از حوادث اخیر غزه عملکرد این دو رسانه غربی را تحریف آمیز دانست.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری رام الله الاخباری، امانوئل نحشون سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل شبکه خبری cnn آمریکا و bbc انگلیس را به دلیل نحوه پوشش حوادث اخیر غزه محکوم کرد.

 

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد: شبکه cnn گزارشی تحت عنوان «بمباران اسرائیلی غزه و هدف قرار گرفتن یک سرباز اسرائیلی» منتشر کرد.

 

نحشون در واکنش به این پوشش خبری گفت: cnn در صفحه توییتر خود اعلام نکرد که سرباز اسرائیلی توسط حماس به قتل رسیده است، بلکه مدعی شد حملات هوایی به غزه پس از عبور از دیوار مرزی میان غزه و اسرائیل انجام شده است.

 

این مقام اسرائیلی در صفحه شخصی خود در توییتر ادامه داد: cnn، برای چندمین بار اشتباه کردی، حملات ارتش اسرائیل پاسخی به کشته شدن سرباز اسرائیلی توسط حماس بود شما حقایق را منتشر نمی کنید.

 

نحشون همچنین در پاسخ به توییت مشاور تد کروز عضو مجلس سنای آمریکا نوشت: bbc حوادث غزه را به ‌صورت تحریف شده منتشر می کند.

 

روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از نحشون اعلام کرد: وزارت امور خارجه ۲۴ ساعته در حال رصد بوده و هرگز به رسانه های بین المللی اجازه اعمال تحریف در پوشش حوادث منطقه و اسرائیل را نمی‌ دهد و نسبت به تمام عناوین گمراه کننده واکنش نشان داده و خواستار تصحیح فوری آنها می ‌شود.

 

لازم به ذکر است غزه روز جمعه شاهد تنش شدیدی در پی بمباران ۶۰ هدف در این منطقه توسط جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی بود.

 

همچنین در جریان حوادث جمعه گذشته در غزه 4 فلسطینی به شهادت رسیده که سه نفر از آنان وابسته به گردان های قسام شاخه نظامی حماس بوده‌ اند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی مدعی شد حملات روز جمعه در واکنش به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی توسط تک تیراندازان مقاومت بوده است.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما