شناسهٔ خبر: 26882174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تشییع پیکر شهدای جمعه خونین غزه / مردم شعار انتقام سردادند

صدها فلسطینی ساکن نوار غزه طی مراسمی باشکوه پیکر 4 فلسطینی را که بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها در هفدهمین «تظاهرات بازگشت به زمین» به شهادت رسیده بودند تشییع و تاکید کردند که خون شهدا پایمال نخواهد شد و انتقام خون آنها را خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

 
  سرویس خارجی-


فلسطینیان ساکن نوار غزه روز گذشته طی مراسمی باشکوه پیکر 4 فلسطینی را تشییع کردند و هم‌قسم شدند که انتقام خون شهدا را خواهند گرفت. سه تن از فلسطینیان در حمله هوایی روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده و
یک تن دیگر در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی ‌اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.
در این روز به طور کلی صهیونیست‌ها 8 فلسطینی را به شهادت رسانده و 210 فلسطینی را هم زخمی کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرده 4 تن از مبارزان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در این روز بر اثر بمباران مقرهای نظامی حماس توسط جنگنده‌های صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. از زمان آغاز تظاهرات بازگشت در 10 فروردین ماه تاکنون بیش از 160 نفر به شهادت رسیده و 17000 نفر هم مجروح شدند.
شکست معامله قرن
 «اسامه حمدان»، از رهبران حماس اما در همايش «ياري قدس» در نواکشوت، پايتخت موريتاني، گفته: پايداري ملت فلسطين و مقاومت در باريکه غزه، معامله قرن را به شکست مي‌کشاند و اين توطئه تحت هيچ شرايطي به موفقيت نخواهد رسيد.
به گفته «حمدان»، اصل و اساس معامله قرن، نسخه تعديل شده «سايکس- پيکو» توافقنامه سري انگلیس و فرانسه است. معامله قرن، طرح جديدي از سوي دولت آمريکا برای از بين بردن حقوق مردم فلسطين است که با همکاري و موافقت برخي کشورهاي مرتجع عربي تهيه شده است.
بر اساس طرح آمريکايي «معامله قرن»،
قدس شريف به رژيم صهيونيستي واگذار مي‌شود، آوارگان فلسطيني در ديگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطين تنها مالکيت اراضي باقي مانده کرانه باختري رود اردن و باريکه غزه را خواهد داشت. باريکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زميني، هوايي و دريايي اسرائيل قرار دارد و ساکنان اين باريکه با مشکلات بسياري روبه‌رو هستند.

نظر شما