شناسهٔ خبر: 26882037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه هیأت دولت صورت گرفت؛

موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه به دو وزارتخانه/ انتخاب استاندار جدید خراسان‌شمالی

سایت ریاست جمهوری

در جلسه عصر یکشنبه(۳۱ تیر) هیات وزیران به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، استاندار پیشنهادی خراسان شمالی از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای دولت "محمدرضا خباز" را به عنوان استاندار خراسان شمالی منصوب و از زحمات و خدمات استاندار پیشین تشکر کردند.

رئیس جمهور، خباز را از چهره‌های فعال و مؤثر دانست که همواره در مسئولیت‌هایی که به عهده گرفته، موفق بوده است.

روحانی همچنین با توجه به اهمیت استان خراسان شمالی از جهات مختلف به‌ویژه جاذبه‌های تاریخی و باستانی و مسیر راه زائرین امام رضا(ع)، بر توسعه گردشگری و تلاش برای افزایش اشتغال و بهبود زندگی مردم تأکید کرد.

وی توسعه راه‌آهن استان و اتصال آن به گلستان به جهت اهمیت اقتصادی و توریستی و بهره‌گیری از زیرساخت‌های ارتباطی در جهت توسعه اشتغال‌های نوین و توسعه پتروشیمی را از برنامه‌های استاندار ذکر نمود و برای وی در پیشرفت هرچه بیشتر استان آرزوی موفقیت کرد.

موافقت دولت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون»

دولت با توجه به ضرورت تمرکز بیشتر بر اشتغال و کارآفرینی و تجهیز کلیه امکانات و فرصت‌های کشور برای حل مشکل بیکاری توسط یک مدیریت واحد و مسئول و نیز لزوم احساس حمایت موثرتر از اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در برابر تکانه‌های اقتصادی و تمرکز در ساماندهی هرچه بیشتر منابع و امکانات تخصیص‌یافته کشور در حوزه رفاه اجتماعی، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی‌بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه «رفاه و تأمین اجتماعی» و «کار و تعاون» موافقت کرد و آن را در قالب لایحه دو فوریتی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

دولت با افزایش جریمه‌ها و حدنصاب‌های ریالی در قانون امور گمرکی موافقت کرد

هیات وزیران با توجه به افزایش شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، با افزایش ۳۰ درصدی جریمه‌ها و سایر حد نصاب‌های ریالی تعیین‌شده در قانون امور گمرکی موافقت کرد.

آیین‌نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد

با تصویب دولت، آیین‌نامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی در اراضی موقوفه اصلاح شد.

انتهای پیام

نظر شما